BDT235 Animasyonun Temelleri II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT235
Ad Animasyonun Temelleri II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

animasyon yaparken uyulması gereken bilimsel kuralların ögretilmesi II

Dersin İçeriği

Animasyon tanımı ve animasyon ilkelerini bilimsel kurallara bağlı kalarak öğrenme ve yazılım ile basit uygulamalar yapma

Dersin Ön Koşulu

Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders notu

Notlar

Principles of Animation Physics Alejandro L. Garcia


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Animasyon tanımı ve bilim ile ilişkisini ögrenme
ÖÇ02 alanındaki bilimsel gerçekleri ögrenme
ÖÇ03 alanındaki bilimsel kurallari animasyona uygulama
ÖÇ04 bilim ile animasyon ilişkisini kurar
ÖÇ05 Hareket yasalarıni kullanır
ÖÇ06 yazılım ile basit uygulamalar yapma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir,
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Animasyon tanımı ve bilim ile ilişkisi herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Birinci dönemin genel tekrarı herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 temel fizik herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 eylemsizlik herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 sürüklenme herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 sürüklenmenin animasyon uygulamaları herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 sürüklenmenin animasyon uygulamaları herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 bernoulli prensibi herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 bernoulli prensibi ve kaldırma yasası herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 basınç herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 basıncın etkileri herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 havanın kaldırma etkisi herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 animasyon herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 animasyon uygulamaları herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:39