Genel Bilgi
Kod | BDT201 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İleri seviye CAD programlarından bir tanesi öğretilerek endüstriyel alanda tasarımlar yapabilmesi sağlanır.
Dersin İçeriği
İleri seviye CAD (Solid Works, Unigraphics, Pro Engineer veya Ideas v.b.) proglamları endüstriyel ürün tasarımı doğrultusunda öğretilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel olarak programı tanır. |
ÖÇ02 | Program kullanarak iki boyutlu çizimler yapar. |
ÖÇ03 | Çizmiş olduğu iki boyutlu çizimleri üç boyutlu nesnelere dönüştürür. |
ÖÇ04 | Endüstriyel ürün tasarımları yapar. |
ÖÇ05 | Çizdiği her objeye ait teknik resim çizimlerini alır. |
ÖÇ06 | Programı kullanarak montaj yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak programı tanır. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Program ile iki boyutlu çizim konusuna giriş yapar.(Sketch) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Program ile iki boyutlu çizimler yapar.(Sketch) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
4 | Program ile ileri düzeyde iki boyutlu çizimler yapar.(Sketch) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Unsur modelle yapar. ( Features ) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
6 | Yüzey modellemeye giriş yapar ( Surfaces ) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
7 | Yüzey modelleme yapar ( Surfaces ) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sac levha modelleme konusunu öğrenir ( Sheet Metal ) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Sac levha modelleme uygulamaları yapar ( Sheet Metal ) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Montaj modelle yöntemlerini öğrenir ( Assembly ) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | Montaj modelle ile ilgili uygulamalar yapar ( Assembly ) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Teknik resim oluşturma konusunu öğrenir ( Drawing) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | Teknik resim oluşturma konusunda uygulamalar yapar ( Drawing) | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | Programda örnek uygulamalar yapar. | Bir Önceki Hafta konu tekrarı ve örnek çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |