Genel Bilgi
Kod | BDT248 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HALİL ÖZKURT |
Dersin Amacı
Öğrencilere, daha teknik terimler, kelimeler öğretilmesi, farklı metinleri okuma, anlama ve Türkçe'ye çevirmesi ve bu sayede meslekleri ile ilgili dökümanları daha kolay okuyup anlamalarını sağlatılabilmesi
Dersin İçeriği
Konuşma, Dinleme-Anlama, Yazma, Okuma-Anlama Tüm mesleki terimler ve kavramların anlamları
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki açıdan ingilizce dil becerileri gelişir. |
ÖÇ02 | Mesleki alanla ilgili ingilizce dil öğrenilir. |
ÖÇ03 | Teknik kavramlar öğrenilir. |
ÖÇ04 | Mesleki yayın takip edebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Yabancı dili mesleki alanda etkin kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin hedefleri, Amaçları, temel tanım ve kavramlar | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Simple Present Tense, Active Passive Voice, Diğer Tens yapıları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bilgisayar Destekli Tasarım ve animasyon programalarında kullanılan Teknik terim ve kavramlar | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bilgisayar programlarının ingilizce menüleri | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bilgisayar programlarının ingilizce menüleri | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tasarım ve animasyon programları ile ilgili genel komut ve deyimler (İngilizce) | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tasarım ve animasyon programları ile ilgili genel komut ve deyimler (İngilizce) | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tasarım ve animasyon programlarında meydana gelebilecek ingilizce hata mesajları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tasarım ve animasyon programlarında meydana gelebilecek ingilizce hata mesajları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bazı bilgisayar programlarının ingilizce kurulumları ve ingilizce hata mesajları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bazı bilgisayar programlarının ingilizce kurulumları ve ingilizce hata mesajları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mesleki konularda dinlediğini anlama | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Mesleki metinleri çeviri uygulamaları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mesleki metinleri ve programları tercüme uygulamaları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |