BDT227 Ergonomi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT227
Ad Ergonomi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ


Dersin Amacı

Ergonomi hakkında genel bilgiler ve ergonomi kavramının ögretilmesi

Dersin İçeriği

Dersin amacı öğrencilere iş analizi ve tasarımı konularında disiplinler arası bakış açısı kazandırmak ve verimli aktivitelerin ve çalışma ortamının tasarlanması için öğrencilere temel beceriler, araçlar ve ilkeler kazandırmaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notları

Notlar

Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ergonomik değerlendirme ve iş güvenliğinin önemini tanımlar
ÖÇ02 İşin çalışan üzerindeki gerekliliklerinin ergonomik açıdan nasıl değerlendirilebileceğini tanımlar
ÖÇ03 Bir işi gerçekleştirirken kullanılan araç gereçlerin ergonomik açıdan nasıl değerlendirilebileceğini tanımlar
ÖÇ04 Bir işi gerçekleştirirken kullanılan bilginin ergonomik açıdan nasıl değerlendirilebileceğini tanımlar
ÖÇ05 İşin gerçekleştiği fiziksel çevrenin ergonomik açıdan nasıl değerlendirilebileceğini tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir,
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir,
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir 5
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Problem çözme araçları herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ergonomi ve iş güvenliğinin önemi herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Operasyon Analizi herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Manuel iş tasarımı herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İş yeri, ekipman ve kullanılan ekipman tasarımı herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tartışma I herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İş alanı tasarımı herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bilişsel iş tasarımı herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Makro Ergonomi herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ergonomi ve bilişim teknolojisi herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İş fizyolojisi ve biyomekanik I herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İş fizyolojisi ve biyomekanik II herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tartışma II herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS