TUR219 Menü Planlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR219
Ad Menü Planlama
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DİLEK SAY


Dersin Amacı

Öğrencinin menü kavramının anlamını ve önemini öğrenmesini sağlamak, menü planlama ilkelerini bilerek, günlük yemek listesi ve standart reçete hazırlamasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Beslenme, besin öğesi, beslenme sorunlarının temel nedenleri, yeterli dengeli beslenme, yetersiz beslenme, dengesiz beslenme ve zararları, karbonhidratlar, lipitler, proteinler, enerji metabolizması, su ve mineraller, vitaminler, besin grupları, mönü planlama, mönü hazırlama, standart reçete oluşturma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, Detay Yayıncılık

Notlar

Menü Yönetimi ve Menü Planlama, Hüseyin Altınel, Detay Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karbonhidrat, protein, yağ, mineral, vitamin ve sudan oluşan besin öğelerinin özelliklerini açıklar
ÖÇ02 Yeterli beslenme, dengeli beslenme ve sağlıklı ve dengeli beslenme ilkelerini açıklar
ÖÇ03 Enerji veren besin öğelerinden karbonhidrat, protein ve yağın kalorilerini hesaplar
ÖÇ04 Standart ürün elde etmek, prosiyonlamayı kolaylaştırmak ve işletmelerin maliyet hesabını yapması için gerekli olan standart reçeteyi hazırlar
ÖÇ05 Standart reçetelere uygun olarak mönü planlama yapar
ÖÇ06 Otel işletmesi veya restaurantlara gelen misafirlerin özelliklerine göre uygun mönüleri hazırlar
ÖÇ07 Beslenme açısından önemli olan besin gruplarını özelliklerini açıklar
ÖÇ08 Her bir yiyecek için oluşturulan standart reçeteleri de göz önünde bulundurarak menünün maliyetini hesaplar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgileri aktarır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgileri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgileri aktarır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgileri aktarır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrayarak anlatır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konuk gereksinimlerini ve turizm sektörünün mesleki uluslar arası terimlerini anlayacak düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik değerlere bağlı kalarak doğal çevreyi korur.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilmek ve farklı kaynaklardan bilgi elde ederek analiz etme becerisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenme ve beslenme bilimi. Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Beden Kitle indeksi, Beslenmeyi etkileyen faktörler Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
3 Karbonhidratlar Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Proteinler Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yağlar Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Vitaminler Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Su ve Suyun Vücuttaki Görevleri Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mineraller Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Enerji Metabolizması Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
11 Besin Grupları Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Menü Kavramı Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Menü Çeşitleri Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Menü Hazırlama İlkeleri Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
15 Standart Reçete Hazırlama Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Turizmde Beslenme Ilkeleri ve Monu Planlama,Cemal Turkan, 2-175s. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS