TUR211 Kalite Yönetim Sistemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR211
Ad Kalite Yönetim Sistemleri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DİLEK SAY


Dersin Amacı

Kalite olgusunun tarihsel sürecini ve işletme problemlerine katkı sağlayacak kalite yöntem, teknik ve modellerini anlatmak.

Dersin İçeriği

Kalite ve standartların detaylı bir biçimde açıklanması, günümüzde kullanılan çağdaş kalite teknikleri ve kalite yönetim sistemlerinin açıklanması. Sözkonusu teknik ve sistemlerin uygulamalar ve örnek olaylarla desteklenmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık.

Notlar

Kalite Yönetim Sistemleri, Muharrem Tuna, İlkay Güler, Detay Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite tekniklerini açıklar
ÖÇ02 Kalite araçlarını işletmede uygular
ÖÇ03 Kalite yönetim sistemlerini çalışmalarında uygular
ÖÇ04 Kalite kavramını açıklar
ÖÇ05 Kalite yöntem ve modellerini yorumlar
ÖÇ06 Toplam kalite yöetimini açıklar
ÖÇ07 İstatistik, örnekleme ve proses kontrol tekniklerini kalite kontrol amaçlı uygular
ÖÇ08 Standardizasyon kavramını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgileri aktarır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgileri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgileri aktarır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgileri aktarır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrayarak anlatır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konuk gereksinimlerini ve turizm sektörünün mesleki uluslar arası terimlerini anlayacak düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik değerlere bağlı kalarak doğal çevreyi korur.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli geliştirir. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilmek ve farklı kaynaklardan bilgi elde ederek analiz etme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kalite Tanımı Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kalitenin Temelleri Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Toplam Kalite Yönetimi Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Standart ve Standardizasyon Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kalite Yönetim Sistemleri Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kalite Kontrolü ve Kalite Geliştirme Araçları  Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 ISO 9000 Standartı Genel Giriş Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ISO 9000 Standartının Detaylı Örneklerle Anlatımı: Giriş Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 ISO 9000 Standartının Detaylı Örneklerle Anlatımı: Döküman ve Kayıtların Kontrolü Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 ISO 9000 Standartının Detaylı Örneklerle Anlatımı: Yönetim Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 ISO 9000 Standartının Detaylı Örneklerle Anlatımı: İnsan Kaynakları Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 ISO 9000 Standartının Detaylı Örneklerle Anlatımı: Üretim ve Ürünler Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 ISO 9000 Standartının Detaylı Örneklerle Anlatımı: Satınalma Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 ISO 9000 Standartının Detaylı Örneklerle Anlatımı: Önleyici ve Düzeltici Faaliyetler Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Koluk, Irfan Dilsiz, Cafer S. Kartal, Detay Yayıncılık, 3-159s. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS