Genel Bilgi
Kod | BMM312 |
Ad | İşaretler ve Sistemler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşaretlerin ile Sistem kavramlarının tanıtımı yaparak, çeşitli işaret dönüştürme teknikleri ve sistem gösterim yöntemlerinin öğretimi
Dersin İçeriği
İşaret ve sistemlere giriş. İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması. Sürekli zaman işaretleri. Ayrık zamanlı işaretler. Sistemler ve modelleme:Sürekli zaman ve ayrık zaman sistemler. Sistemlerin özellikleri: Doğrusallık, nedensellik devamlılık. Sistemlerin zamanda analizi. Fourier serileri ve işaretlerin Fourier serileri ile gösterimi. Sürekli zaman Fourier dönüşümü .Ayrık zaman Fourier dönüşümü. Laplace dönüşümü ve sistem analizinde kullanımı. Z dönüşümü ve ayrık zamanlı sistem analizinde kullanımı. Örnekleme ve Nyquist teoremi. Frekans tepkisi ve filtrelere giriş.
Dersin Ön Koşulu
Mühendisler için Matematik I ve II derslerini almış olmak. Lineer Cebir dersini almış olmak. İleri Mühendislik Matematiği II ve II derslerini almış olmak.
Kaynaklar
Ders Kitabı: Sinyaller ve Sistemler: Dönüşüm Yöntemleri ve Matlab Kullanarak Çözümleme, 2e,M.J.Roberts,. (Çev.:Özgür Salor Durna). Nobel Akademik Yayıncılık 2012.
Notlar
Destek Kaynak: Sinyaller ve Sistemler, 2e,Oppenheim and Willsky. (Çev.: Prof. Dr.Verşan Kök) . Akademi Yayıncılık 2011.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinyalin ve Sistemin tanımını,özelliklerin ve önemini mühendislik açısından kavrama. Sistem- Sinyal arasındaki ilişkiyi kurma |
ÖÇ02 | Doğrusallık ve zamana bağımlılık kavramlarını öğrenme.Sürekli-ayrık işaret ve sistem analiz yöntemlerini uygulayabilme |
ÖÇ03 | Sinyalleri işlemede kullanılan dönüşümleri kullanabilme .Sinyal işlemede dönüşüm seçimini yapabilme. |
ÖÇ04 | Sinyal işlemede kullanılan dönüşümlerin bilgisayar uygulamalarını tanıma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşaret ve sistemlere giriş.İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sürekli zaman işaretleri, | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ayrık zamanlı işaretler. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sistemler ve modelleme. Sürekli zaman ve ayrık zaman sistemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sistemlerin özellikleri: Doğrusallık, nedensellik devamlılık. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sistemlerin zamanda analizi-1. Sürekli zaman sistemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sistemlerin zamanda analizi-2. Ayrık zaman sistemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fourier serileri ve işaretlerin Fourier serileri ile gösterimi. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sürekli zaman Fourier dönüşümü. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ayrık zaman Fourier dönüşümü. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Laplace dönüşümü ve sistem analizinde kullanımı. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Z dönüşümü ve ayrık zamanlı sistem analizinde kullanımı. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnekleme ve Nyquist teoremi. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Frekans tepkisi ve filtrelere giriş. | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |