Genel Bilgi
Kod | BMS320 |
Ad | İleri Hücre Biyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını, biyolojik bilgiyi öğrenerek medikal alanda kullanımı ve uygulama alanları hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Hücre iskeleti, Hücrelerarası madde alışverişi, Hücrelerarası madde (ECM) ve yapısı, Hücresel sinyal iletim mekanizması, Hücresel proteinler ve görevleri, Hücre bileşenleri analiz yöntemleri, Genetik bilgi analiz yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Hücrenin Moleküler Biyolojisi Tüba yayınları
Notlar
Applied Cell and Molecular Biology for Engineers
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojinin tarihi gelişimi ve içeriğini kavrar |
ÖÇ02 | Yaşamsal inorganik ve organik moleküllerin önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Hücresel düzeyde metabolizmayı kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler Hücre Biyolojisine giriş | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Makro moleküllerin yapısı, Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapısı | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hücre membranı ve transport mekanizmaları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hücre içi membran sistemleri ve organeller | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hücre içi membran sistemleri ve organeller | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hücre iskeleti ve ekstrasellüler matriks | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hücreler arası iletişim ve Sinyal iletimi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İlgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Protein ve nükleik asitlerin analizi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Genetiğin moleküler temeli, Gen transfer teknikleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | DNA kopyalama mekanizmaları ve insan genetiği | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hücre kültürü ve hücre inceleme yöntemleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Doku mühendisliği | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Nanoteknoloji ve biyoloji-1 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Nanoteknoloji ve biyoloji-2 | İlgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |