BMS302 Mikrokontrolcüler

5 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMS302
Ad Mikrokontrolcüler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel mikroişlemci, gömülü sistem, mikrokontrolcü mimarileri ile CCS C ve Proteus programlarının tanıtılması. CCS C dili ile PIC mikrokontrolcüsünün programlanması ve üzerindeki gömülü modüller kullanılarak uygulamalar yapılması. Butonlar, 7 parçalı gösterge, tuş takımı ve LCD gibi çevresel elemanların tanıtılması.

Dersin İçeriği

Mikroişlemcilerin yapısı ve mimarisi, sayı sistemleri, mikroişlemcili sistemin temel bileşenleri, gömülü sistemler ve mikrokontrolcüler, CCS C ile PIC mikrokontrolcünün programlanması, PIC ile giriş ve çıkış uygulamaları, kesmeler, zamanlayıcı ve sayıcı işlemleri, butonlar, 7 parçalı gösterge, LCD ve tuş takımı sürme uygulamaları, PIC ADC ve PWM birimlerinin kullanılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Herkes İçin CCS ile PIC Programlama CCS C ile PIC Programlama

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroişlemci mimarilerini tanır.
ÖÇ02 Gömülü sistem ve mikrokontrolcüyü bilir.
ÖÇ03 Deneysel olarak mikrokontrolcü programlar.
ÖÇ04 PIC Mikrokontrolcü ile giriş / çıkış işlemleri yapar.
ÖÇ05 Kesmeleri ve kullanımını bilir.
ÖÇ06 Sayıcı ve zamanlayıcı uygulamalarını açıklar ve yapar.
ÖÇ07 ADC hesaplamalarını bilir.
ÖÇ08 ADC modülünü tanır ve kullanır.
ÖÇ09 Farklı frekans ve darbe genişliklerinde PWM sinyali üretmesini bilir.
ÖÇ10 Tuş Takımı, 7 parçalı gösterge, LCD, Adım ve DC motor gibi çevresel elemanları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikroişleyiciler ve mikrobilgisayarlara giriş. İşlemcilerin mimarisi ve işleyişi. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Sabit noktalı ve kayan noktalı aritmetik veri tipleri. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 PIC mikrokontrolcü ve CCS C ile programlanması. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Operatörler. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Temel çıkış işlemleri. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Karar Kontrol Deyimleri ve Döngüler. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Giriş işlemleri. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kesmeler. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Zamanlayıcı ve sayıcı uygulamaları. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 LCD ve tuş takımı uygulamaları. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Analogtan sayısala dönüştürücü ve uygulamaları. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Capture/Compare modülü. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 PWM Modülü ve kullanımı Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Çeşitli PIC uygulamaları Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:38