UTD101 Türk Dili I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UTD101
Ad Türk Dili I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Önlisans/Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN AKINBİNGÖL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavratarak dilin önemini aşılamak, yazışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste dil, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri, Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan, dilekçe ve öz geçmiş yazımı, imla ve noktalama konuları anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

KORKMAZ, Zeynep; PARLATIR, İsmail; ERCİLASUN, A. Bican; ZÜLFİKAR, Hamza; GÜLENSOY, Tuncer; BİRİNCİ, Necat; AKALIN; Mehmet (1997) Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara.

Notlar

Öğr.Gör.Dr. Gökhan Akınbingöl, Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk dilinin tarihi devirlerini ve bu devirlerdeki eserlerini kavrar.
ÖÇ02 Türk dilinin anlatım özelliklerini kavrar.
ÖÇ03 Türk dilinin ses ve şekil bilgisi özelliklerini kavrar.
ÖÇ04 Türkiye Türkçesini oluşturan Anadolu'daki tarihi Türk yazı dillerini tanımlar.
ÖÇ05 Sözlü ve yazılı anlatımın türlerini ve özelliklerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dilin tanımı, birey ve toplum için önemi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dil ile kültür ilişkisi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dilin Türleri Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türkçenin gelişimi ve tarihi evreleri Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye Türkçesi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ses Bilgisi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ses Olayları 1 Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ses Olayları 2 Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yazım Kuralları 1 Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yazım Kuralları 2 Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Noktalama İşaretleri Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yazışmalar Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yazışma Uygulamaları ve değerlendirmeleri Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS