Genel Bilgi
Kod | BMM106 |
Ad | Mühendisler İçin Fizik 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislikte uygulanan fiziksel proseslerin öğrenilmesinin temelini oluşturmak, fizik olay ve kanunlarının açıklanması. Öğrencileri fiziğin buluculuğuyla ilgilendirmek ve onlara gerekli teori ve uygulamaları açık ve anlaşılabilir bir sunuşla vermek. Öğrencilerde problem çözme becerilerinin geliştirmek. Öğrencilerin Mühendislik lisans öğrenimlerindeki temel bilgi alt yapısının hazırlanması
Dersin İçeriği
Elektrik alanları. Coulomb ve Gauss yasaları. Elektrik akısı. Elektrik potansiyeli. Maddelerin elektrostatik özellikleri. Akım ve direnç. Elektrik enerjisi ve enerji yoğunluğu. Manyetik alanları. Manyetik alan kaynakları. Biot-Savart ve Ampere yasaları. Faraday yasası. Özindüksiyon.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, D.C. Giancoli, çeviri editörü: Prof.Dr. Gülsen Önengüt- Akademi yayınları-2009
Notlar
Fen ve Mühendislik için Fizik-2 Serway-Beichner, çeviri editörü: Prof.Dr. Kemal Çolakoğlu , Palme yayıncılık-2002
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste fiziğin elektrik ve elektromanyetik ağırlıklı konuları ele alınmaktadır. |
ÖÇ02 | Fizik terimlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Fizik uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Fizik problemlerini çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Mühendislik için gerekli kavramları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik yükleri. Yüklerin korunumu kanunu Coulomb kanunu | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektrik alan, Elektrik alan çizgileri. | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Elektrik akısı ve Gauss Yasası | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Elektrik akısı ve Gauss Yasası-devam | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | problem çözümü | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Elektrostatik alanın potansiyel enerjisi. Potansiyel ve potansiyel farkı. Elektrik alanı ile potansiyel arasındaki ilişki | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektrostatik alanın potansiyel enerjisi. Potansiyel ve potansiyel farkı. Elektrik alanı ile potansiyel arasındaki ilişki (devam) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitapta ilgili bölümü okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kapasitans ve Dielektrikler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kapasitans ve Dielektrikler (devam) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Akım ve Direnç | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğru Akım devreleri: Kirchhoff kuralları, RC devreleri | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | manyetik alan | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bioat Savart Yasası, Ampere Yasası | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Faraday Kanunu | Kitapta ilgili bölümü okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |