Genel Bilgi
Kod | BMM120 |
Ad | Lineer Cebir |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DİLEK KAHYALAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DİLEK KAHYALAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendisliğin en önemli matematiksel temellerinden olan matris ve vektör cebirini, lineer bağımsızlık ve denklem sistemlerinin çözümü konusunu verme
Dersin İçeriği
Statik ve dinamiğin biyomekanik uygulamaları, her yönüyle mukavemet ve biyomekanik uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matris cebiri yapar. |
ÖÇ02 | Denklem sistemini Gauss eliminasyon ile çözer. |
ÖÇ03 | Verilen bir kare matrisin rankını, determinantını ve özdeğerlerini bulur. |
ÖÇ04 | Diferansiyel bir denklemi kategorize eder ve çözümü için yöntem önerir. |
ÖÇ05 | Birinci derece bir denklemi çözer |
ÖÇ06 | Sabit katsayılı, yüksek dereceli lineer bir denklemi ve sabit katsayılı lineer bir denklem sistemi çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matrislere giriş | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Matris cebiri, transpoz, ters matris | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gauss eliminasyon yöntemi ile denklem sistemi çözümü | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Lineer bağımsızlık, matris rankı | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Lineer sistemlerin temel teorem | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Homojen sistemler | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Derskaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Determinantlar | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Cramer kuralı | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Matris özdeğerleri | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Matris özdeğerleri | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Benzer matrisler, matris köşegenleştirme | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Jacobi iterasyonu ile denklem sistem çözümü | Derskaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final sınavı | Derskaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derskaynaklarını okuma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derskaynaklarını okuma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |