Genel Bilgi
Kod | BMM219 |
Ad | İnsan Anatomisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PINAR GÖKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. PINAR GÖKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal Mühendisliğine uyarlanmış şekilde İnsan anatomisini öğrenmek.
Dersin İçeriği
Vücudun organizasyonu,İskelet sistemi, Kas sistemi, Sinir sistemi, Kan, kalp ve damar sistemi , Lenf ve immün sistem, Solunum sistemi, Üriner ve üreme sistemi
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018.
Notlar
Vigue J. Çev.Edi.Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi atlası. Akademisyen Kitabevi. 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan anatomisini bilir |
ÖÇ02 | Anatomik terimleri bilir |
ÖÇ03 | Doktorlar ile anlaşabilme yeterliliği kazanır |
ÖÇ04 | İskelet sistemini tanımlar. |
ÖÇ05 | Sistemlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anatomik terimler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kas iskelet sistemi 1- kemikler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kas iskelet sistemi 1- aksiyel iskelet | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kas iskelet sistemi - kaslar | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kas iskelet sistemi 2- kaslar | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Serbest çalışma | Ders kaynaklarından anlatılan konuları tekrar etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sinir sistemi 1 | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sinir sistemi 2 | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Endokrin sistem | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Solunum Sistemi | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dolaşım Sistemi | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Üriner sistem | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genital sistem | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |