BMM331 Elektronik 2

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM331
Ad Elektronik 2
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU


Dersin Amacı

Bu ders opamp devre elemanının anlaşılmasını, modellenmesini, temel opamp devrelerinin ve uygulamalarının analizini ve bunun yanında devreleri frekans analizlerinin yapılmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

BJT ve MOSFET güç kuvvetlendiricileri, farksal yükselteç, akım aynası, işlemsel kuvvetlendiriciler (OPAMP), Opamp devreleri, OPAMP kısıtları, Çok katlı OPAMP'lı kuvvetlendiriciler, Enstrümantasyon yükselteci, geribesleme, karşılaştırıcı, Scmitt tetikleyici, osilatörler, Sallen-Key aktif filtreler, ADC-DAC devreleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Design With Operational Amplifiers and Analog Integrated Circuits, S. Franco, McGrawHill, 4th Ed., 2015. Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.

Notlar

Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güç yükselteçlerini tanır.
ÖÇ02 Differansiyel yükselteci analiz eder.
ÖÇ03 OPAMP ve çalışma limitlerini bilir.
ÖÇ04 OPAMP devrelerini analiz eder.
ÖÇ05 OPAMP'lı devre tasarlar.
ÖÇ06 Enstrümantasyon amplifikatörünü ve çalışma prensibini bilir.
ÖÇ07 Çok katlı OPAMP devrelerini analiz eder.
ÖÇ08 OPAMP lı karşılaştırıcıyı bilir.
ÖÇ09 Scmitt tetikleyici devresini tanır.
ÖÇ10 Geri beslemeyi bilir.
ÖÇ11 OPAMP lı devrelerin geri besleme tiplerini devreleri tanır.
ÖÇ12 Karşılaştırıcılı kare dalga osilatörünü analiz eder.
ÖÇ13 Sallen-Key tipi aktif filtre tasarlar.
ÖÇ14 Analogtan sayısala, sayısaldan analoga dönüşümü bilir.
ÖÇ15 ADC ve DAC devrelerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güç Kuvvetlendiriciler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Fark kuvvetlendiricisi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Akım kaynakları ve akım aynaları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İdeal işlemsel kuvvetlendirici (Opamp), opamp'lı eviren, evirmeyen, tampon, toplayıcı ve fark alıcı devreleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Opamp'lı türev-intelgal alıcı devreler ve hassas doğrultucu devreleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Opamp'lı enstrumantasyon kuvvetlendiricisi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 I-V, V-I dönüştürücüler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Geri besleme Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Gerilim karşılaştırıcı ve Schmitt tetikleyici Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Salınım devreleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Aktif filtre sentezi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sallen-Key aktif filtreler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kontrol edilebilir kanonik aktif filtre sentezi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Gözlenebilir kanonik aktif filtre sentezi Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Klasik sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Klasik sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS