BMM333 Elektronik Lab. 2

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM333
Ad Elektronik Lab. 2
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU


Dersin Amacı

BMM331 dersi kapsamında bahsedilen genel elektronik devrelerin uygulamalarının yapılmasıdır.

Dersin İçeriği

Güç kuvvetlendiricileri, BJT ve MOSFETli fark kuvvetlendiricileri, OPAMP ve uygulamaları, enstrümentasyon kuvvetlendiricisi, I-V ve V-I dönüştürücüleri, gerilim karşılaştırıcıları, Scmitt tetikleyici, astable multivibrator, Sallen-Key aktif filtreler, ADC ve DAC dönüştürücüler.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Mikroelektronik Laboratuvar Uygulamaları 2, M. İstanbullu, M. Avcı, Karahan Yayınları, 2019

Notlar

Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güç yükselteçlerini tanır.
ÖÇ02 Farksal yükselteci bilir.
ÖÇ03 OPAMP karakteristiklerini bilir.
ÖÇ04 OPAMP devrelerini kurar.
ÖÇ05 Geribesleme tiplerini tanır.
ÖÇ06 V-I ve I-V dönüştürücüleri bilir.
ÖÇ07 Karşılaştırıcı ve Scmitt tetikleyicileri mekanizmalarını açıklar.
ÖÇ08 Astable multivibrator çalışmasını bilir.
ÖÇ09 Enstrumantasyon yükselteç tasarlar.
ÖÇ10 Sallen-Key aktif filtre tasarlar.
ÖÇ11 Sayısaldan analoga dönüştürücüyü tanır
ÖÇ12 Analogtan sayısala dönüştürücüyü analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güç yükselteçleri. Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
2 BJTli fark kuvvetlendiricisi. Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
3 MOSFETli fark kuvvetlendiricisi. Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
4 İdeal işlemsel kuvvetlendirici (OPAMP) ve parametreleri. Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
5 Eviren, evirmeyen, toplayıcı ve çıkarıcı OPAMP yükselteçler. Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Türev alıcı, integral alıcı ve hassas doğrultucu. Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
7 Enstrumantasyon yükselteci. Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım
9 Gerilim karşılaştırıcı ve Schmitt tetikleyici Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
10 Sallen-Key Aktif filtre devreleri Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
11 Sayısaldan analoga dönüştürücüler Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 Analogtan sayısal dönüştürücüler Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Telafi Deneyleri 1 Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
14 Telafi Deneyleri 2 Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 Telafi Deneyleri 3 Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama tabanlı sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama tabanlı sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS