Genel Bilgi
Kod | BMM335 |
Ad | Biyomedikal Enstrumantasyon Lab. 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. AHMET AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal enstrümanların genel yapılarının tanıtılarak biyomedikal sinyallerin edinimi ve işlenmesi üstünde pratik bilgi kazandırılması
Dersin İçeriği
Laboratuvar Cihazlarının tanıtılması MATLAB arayüzünün tanıtılması Dijital ortamda analog sinyallerin edinimi EKG ve uygulamaları EMG ve uygulamaları EOG ve EEG uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Laboratuvar Deney Kitabı
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar cihazlarını tanır. Biyomedikal Ölçümlerde bilgisayar arayüzlerini tanır. |
ÖÇ02 | Analog ölçüm yapabilir. |
ÖÇ03 | Temel düzeyde Matlab öğrenir |
ÖÇ04 | Biyopotansiyel sinyalleri elektronik ortamda kaydedip tanılayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | MATLAB Programlama: MATLAB programlamaya giriş | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | MATLAB Programlama: Temel kod yazma | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | MATLAB Programlama: Kompleks problemler için kod yazılması | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | MATLAB Programlama: Simulink öğrenme ve simülasyon gerçekleştirilmesi | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Wheatstone köprü devresi analizi | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | NTC ile Sıcaklık Analizi | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Enstrumantasyon Yükselteçleri-1 | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Enstrumantasyon Yükselteçleri-2 | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Loadcell ile Ağırlık Ölçümü | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | EMG Ölçülmesi | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | EOG Ölçülmesi | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | ECG Ölçülmesi | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi Deneyleri 1 | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneyleri 2 | Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |