Genel Bilgi
Kod | TBP421 |
Ad | Tarla Bitkilerinde Tohumculuk |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİHA KIRICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Cemal KURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. FARUK TOKLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Genel olarak tarla bitkileri üretiminde kaliteli tohumluk kullanımının önemi, bazı tarla bitkilerinde tohumluk üretimi ve bu konuda özel tohumculuğunun yerini anlar.
Dersin İçeriği
Tarla bitkilerinde tohumculuğun önemi, çiçek ve tohum yapıları, tohumluk üretiminde çevre koşulları ve önemli tarla bitkilerinin tohumluk üretim teknikleri ve tohumluğun özellikleri ayrıntılı olarak ele alınmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notu öğrencilerin maillerine gönderiliyor ve ÇÜBİS sistemine yükleniyor
Notlar
Tohumluk ve Teknolojisi-Sezen ŞEHİRALİ, Tohumluk Bilimi-Sevim SAĞSÖZ,, Tohumluk Bilmi ve Teknolojisi- Benian ESER ve Ark. Türkiye Tohumculuk Kongresi Bildiri Kitapları Seed Production-Miller B. McDonald, Lawrence O. Copeland Seed Sci. And Technology Lab. Manual-Miller B. McDonald, Lawrence O. Copeland Seed Production Technology Ed: J.P. SRIVASTAVA, L.T. SIMARSKI Seed Quality Ed: Amarjit S. BASRA Seeds-J. Derek BEWLEY, Michael BLACK Seed Sci. and Technology -Larry O. COPELAND, Miller B. McDonald Plant Biology Sci. Projects-David R. HERSHEY Principles and Practice of Plant Conservation-David R. GIVEN Türkiye’nin Önemli Bitki Alanları-N. ÖZHATAY, A. BYFIELD, S. ATAY Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı-T. EKİM, M. KOYUNCU, M. VURAL, H. DUMAN, Z. AYTAÇ, N. ADIGÜZEL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tohumun tarla bitkileri üretimindeki yeri ve önemini bilir |
ÖÇ02 | Tarla bitkilerinde çiçek ve tohum yapılarını bilir |
ÖÇ03 | Tarla bitkilerinde tohumluk üretim tekniğini bilir |
ÖÇ04 | Tohumluk üretimi için çevre koşullarının nasıl olacağını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tohumluk üretiminin Türkiyedeki önemi ve durumu | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Endüstri bitkilerinde tohumluk üretiminin prensipleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Soya ve ayçiçeğinde tohumluk üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Pamukta tohumluk üretimi ve bu konu hakkında ödev verilecektir | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Susam ve yerfıstığında tohumluk üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Susam ve yerfıstığında tohumluk üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Elit tohumluk üretimi (saflaştırma) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Serin iklim tahıllarında tohumluk üretim teknolojisi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Sıcak iklim tahıllarında tohumluk üretim teknolojisi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Tahıllarda tohumluk depolama ve pazarlama | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Yemeklik dane baklagillerde tohumluk üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Yemeklik dane baklagillerde tohumluk üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Yem bitkilerinde tohumluk üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Yem bitkilerinde tohumluk üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |