Genel Bilgi
Kod | TBP424 |
Ad | Çim Bitkileri Yetiştirme Tekniği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS TANSI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. VEYİS TANSI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
çim bitkileri ile çim alan bakım tekniklerini kavrar
Dersin İçeriği
Çim alanların kurulması ve bakımı konularını öğreceklerdir
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Avcıoğlu, R.Çim Tekniği; Yeşil Alanların Ekimi Dikimi ve Bakımı. 1997. Açıkgöz, E., Çim Alanlar. Yapım ve bakım Tekniği. 1993., Madison , j.H Çim bitkileri kültürünün ilkeleri , 1982 , Çim bitkileri ders Notları
Notlar
cim-bitkileri-ve-cim-alan-tesisi.pdf file:///C:/Users/veyis/Documents/veyis/my/ders/%C3%A7im%20alan/cim-bitkileri-ve-cim-alan-tesisi.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çim alanları giriş , önemi ve Yararları |
ÖÇ02 | Çim alanların kurulması (yer hazırlama, Ekim ve Ekim metotları) |
ÖÇ03 | Çim alan bitkileri ve seçimi (serin ve Sıcak mevsim çim bitkileri) |
ÖÇ04 | Çim alan bakım teknikleri |
ÖÇ05 | Çim alanlarda kalite değerlendirmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çim bitkileri kültürünün önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Çim bitkileri ekim alanın hazırlanması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çim bitkileri, tür seçimi serin ve sıcak mevsim türleri, kullanım amacına göre tür seçimi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çim alanı tesis şekilleri ve yöntemleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çim bakımı; gübreleme | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çim bakımı; biçim | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çim alanları sulama | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | sulama sistemlerinin planlanması | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Çim alanları bakım yabancı ot | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çim bitkileri kalite değerlendirme yöntemleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Çim bitkisi türleri tanıtım | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Çim bitkileri karışım hazırlama hesapları ve teknikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tarla çalışması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |