Genel Bilgi
Kod | ZMS462 |
Ad | İlk Yardım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Tabip MURAT KALACI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜLAY HALİDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İlkyardımda yeterlilik kazanmak.
Dersin İçeriği
İlkyardımın temel özellikleri,kanamalar,kalp durması,kırık,zehirlenme gibi durumlarda hayat kurtarıcı müdehaleleri öğrenmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları.
Notlar
www.saglik.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk yardımın temel ilkelerini uygulayabilir |
ÖÇ02 | Temel yaşam desteği sağlayabilir |
ÖÇ03 | Yaralanmalarda ilk yardım uygulaması yapabilir |
ÖÇ04 | Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım uygulaması yapabilir |
ÖÇ05 | Diğer acil durumlarda ilk yardım uygulayabilir |
ÖÇ06 | Hasta veya yaralıları taşıyabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk yardımın temel uygulamaları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Birinci ve ikinci değerlendirme | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yetişkinlerde temel yaşam desteği | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dış ve iç kanamalar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yara ve yara çeşitleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bölgesel yaralanmalarda, baş ve omurga kırıklarında ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım -1 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım -2 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalarda ilk yardım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Acil taşıma teknikleri Kısa mesafede hızlı taşıma teknikleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sedye oluşturarak yaralıların taşınması | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |