Genel Bilgi
Kod | TBP418 |
Ad | Sıcak İklim Tahılları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FARUK TOKLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla bitkileri içerisinde yer alan sıcak iklim tahılları yetiştirme ve ıslahı konularını öğrenir
Dersin İçeriği
Sıcak iklim tahılları grubunda yer alan mısır, çeltik, darılar, kuşyemi gibi bitkilerin adaptasyonu, iklim istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı, taksonomisi, ekonomik önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kırtok, Yusuf. Genel tarla bitkileri (serin ve sıcak iklim tahılları) / Yusuf Kırtok. Ç.Ü. Ziraat Fak., 1989. 114 s
Notlar
WEB'de sıcak iklim tahılları konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sıcak iklim tahılları ve bu grupta yer alan bitkileri öğrenir |
ÖÇ02 | Mısır, çeltik, darılar ve kuş yeminin dünyada ve ülkemizdeki ekonomik ve beslenme açısından önemini kavrar |
ÖÇ03 | Mısır, çeltik, darılar ve kuş yemi bitkilerinin bitkisel özellikleri, adaptasyon yetenekleri ve yetiştiriciliği konularını kavrar |
ÖÇ04 | Mıısır, çeltik, darılar gibi sıcak iklim tahıllarının ıslah yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sıcak iklim tahıllarına giriş | Dersin tanıtımı, kullanılacak kaynaklar, işileme yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Mısırın tarihçesi, orijini, taksonomisi, bitkisel özellikleri | Konu anlatımı, tartışma, soru | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Mısırın ekolojisi ve adaptasyonu, mısır çeşitleri | Konu anlatımı, tartışma, soru | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Mısır yetiştiriciliğinde uygulanan kültürel işlemler | Konu anlatımı, tartışma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Çeltiğin adaptasyonu, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği | Konu anlatımı, tartışma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Çeltik tohumunun işlenmesi ve kalite faktörleri | Konu anlatımı, tartışma, soru | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Darılar ve kuşyemi, adaptasyonu, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği ve önemi | Konu anlatımı, tartışma, soru | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mısır bitkisinin döllenme biyolojisi ve ıslahı | Derste yararlanılacak kaynaklar, yöntem ve tanıtım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Mısır ıslahında uygulanan yöntemler | Konu anlatımı, tartışma, soru | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Mısırda saf hatların geliştirilmesi, heterosis ve melez çeşit geliştirme | Konu anlatımı, tartışma, soru | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Mısırda hastalık ve zararlılara dayanıklılık ıslahı | Konu anlatımı, tartışma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Çeltik döllenme biyolojisi ve ıslahı | Konu anlatımı, tartışma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Çeltik ıslahında uygulanan metodlar | Konu anlatımı, tartışma, soru | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Darılar ve kuşyemi döllenme biyolojisi ve ıslah yöntemleri | Konu anlatımı, tartışma, soru | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |