TBP412 Yemeklik Tane Baklagiller

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP412
Ad Yemeklik Tane Baklagiller
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL


Dersin Amacı

Yemeklik tane baklagillerin, vejetatif ve generatif özellikleri, adaptasyonu, ve tarımı konularını öğrenir

Dersin İçeriği

1. Yemeklik tane baklagillerin önemi, tanıtımı ve yetiştiriciliğine ilişkin konular

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Şehirali,S, 1988. Yemeklik Dane Baklagiller. A.Ü.Ziraat Fakültesi Yayınları Anlarsal,A.E.Ton,A.E 2020. Yemeklik Tane Baklagiller. Ders notu. Özdemir,S,2006.Yemeklik Baklagiller. Hasad Yayıncılık

Notlar

Özdemir,S,2006.Yemeklik Baklagiller. Hasad Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yemeklik tane baklagillerin tarımdaki yeri ve önemini bilir
ÖÇ02 Sınıflandırılmasını bilir
ÖÇ03 Bitkisel ve tarımsal özelliklerini bilir
ÖÇ04 yemeklik tane baklagillerin İklim ve toprak özelliklerini bilir
ÖÇ05 Ekim zamanı, ekim yöntemi, gübreleme, hasat tekniğini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yemeklik tane baklagillerin dünya ve ülkemizdeki yeri ve önemi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Fasulyenin sınıflandırılması,bitkisel özellikleri,iklim ve toprak istekleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Kuru fasulye üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Nohutun sınıflandırılması,bitkisel özellikleri,iklim ve toprak istekleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Nohut üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Mercimek bitkisinin sınıflandırılması,bitkisel özellikleri,iklim ve toprak istekleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Mercimek üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
9 Kuru bakla üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 Bezelyenin sınıflandırılması,bitkisel özellikleri,iklim ve toprak istekleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Kuru bezelye üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Börülcenin sınıflandırılması,bitkisel özellikleri,iklim ve toprak istekleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Kuru börülce üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Yemeklik tane baklagillerde kalite Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS