BLP159 İletişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLP159
Ad İletişim
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OSMAN TÜFEKCİ


Dersin Amacı

Genel ve teknik iletişim araçları hakkında bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

İletişim nedir, İletişim araçları nelerdir, Sözlü iletişim, Sözsüz iletişim, Kitaplar ve gazeteler, Televizyon ve radyo, İnternet anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İLETİŞİM TEKNİKLERİ Anadolu Üniversitesi yayınları

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim tanımlarını kavrar
ÖÇ02 İletişim araçlarını tanır.
ÖÇ03 Sözlü ve Sözsüz iletişimleri kavrar
ÖÇ04 Yazılı iletişimi kavrar.
ÖÇ05 Tüm iletişim çeşitlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim nedir Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim çeşitleri. Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İletişim araçları nelerdir Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İletişim Süreci Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İletişimin özellikleri Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sözlü iletişim Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sözsüz iletişim Ders notlarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav İlgili ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yazılı iletişim Örnek Kitap ve gazete incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
10 Kitaplar ve gazeteler Örnek Kitap ve gazete incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
11 İletişimde mekan kullanımı Örnek Televizyon ve radyo programı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Televizyon ve radyo Örnek Televizyon ve radyo programı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
13 İnternet kullanımı Örnek internet iletişimlerinin incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
14 Etkili bir konuşma nasıl yapılır. Örnek internet iletişimlerinin incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
15 Örgütsel iletişim Örnek internet iletişimlerinin incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS