Genel Bilgi
Kod | TAM156 |
Ad | Malzeme Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Malzemenin tanımı ve sınıflandırılması, malzeme seçimi, malzemelerin özellikleri, sertlik ölçme yöntemleri, alışımlar, demir-karbon alaşımları, ısıl işlemler, ham demirin eldesi, dökme demir, dökme çelik, çelik üretimi, çeliklerin kısa gösterimi, bazı tarım makinelerinin malzeme seçimi ve ısıl işlemlerine örnekler, demir, çelik ürünlerinde boyut-kütle ilişkileri. ISO 9000 serisi standartlar, sağladığı yararlar, tarım alet ve makinelerine ve bu makinelerin üretiminde kullanılan parçalara ilişkin ulusal ve uluslararası standart ve kaliteler gibi konular işlenmektedir.
Dersin İçeriği
Makine yapımında kullanılan malzemeleri mekanik ve fiziksel özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Malzeme ve malzemelerin özellikleri ile ilgili ders notu
Notlar
Yardımcı ders kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım makineleri imalat yöntemlerini bilir, malzemeleri tanır. |
ÖÇ02 | Çevreye duyarlı, doğal kaynakları koruyucu sürdürülebilir üretim modellerini oluşturur. |
ÖÇ03 | Tarım makinelerinin tasarımı, projelendirilmesi ve üretimi faaliyetlerini gerçekleştirebilir. |
ÖÇ04 | Tarım makineleri imalatına dönük yeni uygulama ve teknolojileri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzemenin tanımı ve malzeme çeşitleri. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Malzemenin fiziksel özellikleri. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Mukavemet, süneklik, sürünme ve tokluk özellikleri. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Malzemenin yapısı. Atom yapısı. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Demir ve Çelik Üretimi. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Çelik çeşitleri ve kullanım yerleri. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Çelik standartları. Çeliklerin ve dökme demirlerin kısa gösterimi. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Isıl işlem ve sertleştirme. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Demir dışı metallerin kısa tanıtımı (Al. Cu, Mg ..) | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Plastikler. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Korozyon çeşitleri, Korozyon oluşumu. Korozyondan korunma. | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Malzeme seçimi | Elektronik ortama aktarılmış sunu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrenci sunum | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Öğrenci sunumları | Power point sunu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |