Genel Bilgi
Kod | TAM158 |
Ad | Temel Bilgisayar Bilimleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALPER SOYSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ALPER SOYSAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgi Teknolojileri kullanımının yaygınlaştırılması, Bilgisayar okur-yazarlığının artırılması, İşletim Sistemi, Kelime İşlem, Elektronik Hesaplama Tablosu, Sunu hazırlama ve Internet kullanımı konularında deneyim sahibi olunması.
Dersin İçeriği
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
2018, Hasan Çebi Bal, Bilgisayar ve İnternet Kullanımı, Ekin Kitapevi Yayınları, ISBN: 9786053277354
Notlar
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunu ve notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanıyacaklar |
ÖÇ02 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayacaklar |
ÖÇ03 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale gelecek |
ÖÇ04 | Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler |
ÖÇ05 | Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler |
ÖÇ06 | Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler |
ÖÇ07 | Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenecekler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb bileşenlerin eklenmesi. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri, | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sunu uygulaması programının incelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması I | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |