TAM256 Sera Mekanizasyonu

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TAM256
Ad Sera Mekanizasyonu
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU


Dersin Amacı

Seracılığın tanımı ve önemi, sera sistemleri ve planlaması, sera yapım tekniği, seraların havalandırılması, ısıtılması ve gölgeleme sistemleri, sera içi mekanizasyon uygulamaları, sera sulama sistemleri.

Dersin İçeriği

Örtüaltı yetiştiriciliğinde teknik donanımı, Seralarda ortam kontrolü ve özellikleri, Isıtma ve havalandırma sistemleri, Sera ortam koşullarının planlanmasını ve ekonomisi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Örtüaltı Yetiştiriciliği, Tarımsal Araştırma Enstitüsü Yayını

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevreye duyarlı, doğal kaynakları koruyucu sürdürülebilir üretim modellerini oluşturur.
ÖÇ02 İlgili yasal düzenlemeleri izleyerek, üretimin mevzuatlara uygun bir şekilde gerçekleşmesini sağlar.
ÖÇ03 Tarım makineleri imalat yöntemlerini bilir, malzemeleri tanır.
ÖÇ04 Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinalarına uygun malzeme seçer.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. 4
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anlatım Power point sunum Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 Dünyada ve Türkiye'de seracılığın gelişimi Sayfa: 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Seraların kurulması ve etkili çevre koşulları. Sayfa: 6 Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Sera yapı elemanları Sayfa: 16 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Sera yapımında kullanılan malzemeler Sayfa:20 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Seraların sınıflandırılması Sayfa:31 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Boyutlandırma Sayfa:41 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Soru-cevap Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sera toprağı hazırlanması Sayfa:46 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kışın seralarda çevre koşullarının hazırlanması Sayfa:139 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Seraların boyutlandırılması. Sayfa:41 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Seralarda kullanılan ısıtma yöntemleri Sayfa:140 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Avantaj ve dezavantajları Sayfa: 162 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Seralarda yetiştiricilik Sayfa:162 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Sunumlar ve değerlendirilmesi Power point sunum Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS