Genel Bilgi
Kod | TAM258 |
Ad | Ekim Dikim Gübreleme Makineleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. METİN DAĞTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. METİN DAĞTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarım Makinaları Teknikerlerine, mühendislik, teknoloji ve tarım tekniği kavram ve temelleri ile tarımda kullanılan kuvvet ve iş makinaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Tarım Makinaları Teknikerlerine , mühendislik, teknoloji ve tarım tekniği kavram ve temelleri ile tarımda kullanılan kuvvet ve iş makinaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin Ön Koşulu
Tarım Makinaları kullanılan kuvvet ve iş makinaları hakkında bilgi sahibi olmak
Kaynaklar
Prof Dr Zeliha BEREKET BARUT, Ekim MAkineleri. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Makineleri ve Teknolojosi Bölümü, https://tarimmakinalari.cu.edu.tr/storage/Serdar%20%C3%B6ztekin%20ders%20notu/Tarmek2%20ekim%20makinalar%C4%B1.pdf Prof Dr Yılmaz YILDIZ, Ekim, Dikim ve Gübreleme Makineleri, Ceyhan Meslek Yüksekokulu Ders Notu. Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri, https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=797
Notlar
Prof Dr Zeliha BEREKET BARUT, Ekim MAkineleri. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Makineleri ve Teknolojosi Bölümü, https://tarimmakinalari.cu.edu.tr/storage/Serdar%20%C3%B6ztekin%20ders%20notu/Tarmek2%20ekim%20makinalar%C4%B1.pdf Prof Dr Yılmaz YILDIZ, Ekim, Dikim ve Gübreleme Makineleri, Ceyhan Meslek Yüksekokulu Ders Notu. Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri, https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=797
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekim, dikim, gübreleme ve çapalamaya ilişkin temel kavramları ve agro teknik esasları bilir. |
ÖÇ02 | Ekim, dikim, gübreleme ve çapalama yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Ekim, dikim, gübreleme ve çapalama makinalarının çalışma ilkelerini ve kullanım amaçlarını bilir. |
ÖÇ04 | Ekim, dikim, gübreleme ve çapalama makinalarının iş verimleri ve güç gereksinimlerini bilir. |
ÖÇ05 | Ekim, dikim, gübreleme ve çapalamaya ilişkin sorunları bilir ve çözüme yönelik uygun öneriler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ve ekime ilişkin bazı tanımlar, ekimin agro-teknik esasları, çimlenme biyomekaniği, tohum yatağı hazırlamada temel esaslar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ekim yöntemleri, ekim yöntemlerinin matematik-istatistik esasları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ekim makinalarının tarihçesi ve ekim makinalarının sınıflandırılması, çalışma ilkeleri ve parçaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ekim makinaları ekici düzenleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ekim makinaları tohum boruları, ekici ayaklar, baskı tekerlekleri, çizi kapatıcılar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ekim makinalarına etki eden kuvvetlerin analizi, problemler ve çözüm örnekleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ekim makinalarına ilişkin arazi uygulaması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dikim makinalarının sınıflandırılması, çalışma ilkeleri ve parçaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dikim makinalarına etki eden kuvvetlerin analizi, problemler ve çözüm örnekleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dikim makinalarına ilişkin arazi uygulaması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Gübrelerin fiziko-mekanik özellikleri, gübrelerin toprağa verilme ilkeleri, makinalarının sınıflandırılması, organik gübre dağıtma makinaları ve çalışma ilkeleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kimyasal gübre dağıtma makinaları, çalışma ilkeleri, gübre dağıtma makinalarının ayar ve bakımları, problemler ve çözüm örnekleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bitki yaşam alanı düzenleme, seyreltme ve çapalama tekniği, seyreltme makinaları, çalışma ilkeleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çapa makinaları, çalışma ilkeleri, makinalarının ayar ve bakımları, problemler ve çözüm örnekleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |