Genel Bilgi
Kod | MUV160 |
Ad | Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. EBUBEKİR ALYU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. EBUBEKİR ALYU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Ebru CANIKALP (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere temel düzeyde araştırma ve sunum tekniklerini öğretmek
Dersin İçeriği
Araştırmada temel kavramlar a. Bilgi b. Bilim c. Araştırma d. Bilimsel yöntem i. Bilimsel yöntemin aşamaları e. Bilimsel araştırma f. Bilimsel araştırma çeşitleri g. Temel araştırmalar h. Uygulamalı araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenebilme. |
ÖÇ02 | Tekniğe uygun araştırma konuları seçebilme |
ÖÇ03 | Tekniğine uygun kaynak araştırması yapabilme |
ÖÇ04 | Araştırma sonuçlarını tekniğine uygun olarak değerlendirebilme |
ÖÇ05 | Araştırma sonuçlarını tekniğine uygun olarak rapora dönüştürebilme |
ÖÇ06 | Sunum yöntem ve tekniklerini öğrenebilme |
ÖÇ07 | Tekniğe uygun, araştırma sonuçlarını sunabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olur ve muhasebe mesleğinde temel kavramları kavradığını gösterir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olur ve bu konuda analiz yaparak, rapor halinde sunabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe fonksiyonları ve muhasebenin yönetimdeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve borsa ile ilgili temel kavramları tanıyabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini açıklayabilir, ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini kavrayabilir ve ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleyebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeler içinde muhasebenin tanımı iyi yapılmış, muhasebe problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlar, toplar ve kaydetmeyi etkin bir biçimde yapabilir. Pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ya da düşünsel becerileri kullanarak mali ve hukuksal raporları hazırlama becerisini gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal muhasebe bilgilerini öğrenir, finansal muhasebe ile ilgi dönem içi ve dönem sonu işlemlerini teorik ve pratik olarak uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve çevreyle olan ilişkilerini, işletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir ve iletişim bilgi ve becerilerini sağlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Hukuk Sistemini ve işletmenin tabi olduğu ticarî mevzuatı tanır, ticari hayatta kullanılan belgeleri tanıyıp kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi ilke ve kavramlarına hâkim olur, Sosyal Güvenlik işlemlerini ve Vergi hesaplamalarını yapabilir, muhasebe belgelerini işleyip, beyanname düzenleyebilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliyet ve Finans bilgilerini kavrar ve finansal tabloların analizini yapabilir, bilgisayar ortamında bu analizleri düzenleyebilir ve yorumlayabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve ticari alanda hesaplama işlemlerini yapabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe ile ilgili alanlarda bağımsız olarak öğrenmeyi gerçekleştirir ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe ortamında sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilir ve denetler. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her zaman bilgi alışverişi yaparak öğrenmeyi gerektiren durumları belirleyebilir ve böylece sürekli öğrenme bilinci kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur, gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ortamında Bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis, bilgisayarlı muhasebe yazılımlarını kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili uygulamalı çalışmalarda arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplarla iletişime açık olur ve takım çalışması yapabilir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırmada temel kavramlar a. Bilgi b. Bilim c. Araştırma d. Bilimsel yöntem i. Bilimsel yöntemin aşamaları e. Bilimsel araştırma f. Bilimsel araştırma çeşitleri g. Temel araştırmalar h. Uygulamalı araştırmalar | Derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1. Araştırmanın gereği ve önemi 2. Araştırmanın konusu (problem) 3. Araştırma konusunun seçimine etki eden faktörler, Değişken ve değişken türleri 4. Problem cümlesi a. Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler b. Alt problemler 5. İlgili kaynaklar (kaynak taraması) 6. Araştırma probleminin cevabı (hipotez) 7. Amaç ve ifadelendirilmesi 8. Önem 9. Araştırmanın dayandığı temeller (varsayımlar) 10. Sınırlılıklar 11. Tanımlar | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Araştırmanın yöntemi 2. Evren ve örneklem a. Örnekleme yöntemleri 3. Verilerin toplanması a. Verilerin toplanmasında kullanılan yöntemler i. Gözlem ii. Görüşme iii. Yazışma (anket, test) iv. Deney v. Belge taraması | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME 1.Sonuçların değerlendirilmesi a. Verilerin sınıflaması b. Verilerin sıralaması ve frekanslarının çalışması c. Verilerin tablo ve grafikte gösterilmesi Verilerin yüzdelik olarak gösterilmesi 2.Bulgular ve yorumlar a. Bulguların özellikleri b. Sonuç ve öneriler | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | ARAŞTIRMA SONUÇLARINI RAPOR HALİNE DÖNÜŞTÜRME 1. Araştırma raporunun bölümleri 2. Araştırmanın yazımında dikkat edilmesi gereken kurallar a. Kullanılacak dilin özellikleri b.kagıt düzeni c. Kapak düzeni d. Başlık ve paragraf yazımıe. Şekil ve tabloların yazımıf. Dipnot ve kaynakçanın yazımı | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | SUNUMA HAZIRLANMA 1. Hazırlanma planlama yöntemleri 2. Sunumun amaç, içerik ve organizasyonu üzerinde odaklanma 3. Sunumun görsel-işitsel araçlar/teknoloji ile desteklenmesi 4. Fiziksel ve teknolojik donanım 5. İzleyici/ katılımcıların tanımı 6. Sunumun etkileşimli hareket planı yazılım ve prova | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | SUNUM -Belirli soruları yanıtladıktan sonra yöntem saptama -Powerpoint slaytların yazımı -Görsel- işitsel malzemenin seçimi | Geçmiş ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sunum odasının denetimi -Sunucunun kendini hazırlaması -Hazırlanan sunumun etkileşimle işlevselleşmesi | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Özetleme ve geri besleme teknikleri -İzleyiciler yönünden sunumun değerlendirmesi -Sunumlarda yapılması/ yapılmaması gerekenler | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-I | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-II | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-III | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-IV | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-V | Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Geçmiş ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Geçmiş ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |