Genel Bilgi
Kod | TBP415 |
Ad | Çayır Mera Islahı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenci Çayır-Mera ekosistemlerinin geliştirilme prensipleri ve yöntemlerini öğrenir
Dersin İçeriği
Çayır mera ekosistemlerinin ekonomik önemi ve sağladığı yararlar, çayır mera ıslahı programlarının planlanması, çayır meralarda yabancı otların yaygınlaşma nedenleri ve kontrol altında tutulması için gereken önlemler, bozulan çayır ve meraların yeniden tohumlama teknikleri, uygun tohum karışımlarının hazırlanması, ıslah edilen çayır meraların amenajman prensipleri, çayır-meraların gübreleme teknikleri, çayır meralarda böcek ve zararlılarla savaşım yolları, diğer özel mera ıslahı yöntemleri, çayır mera amenajmanında kullanılan tesis ve barınaklar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hatipoğlu, R. 2010. çayır-Mera ıslahı ders Notları
Notlar
Bakır, Ö.1985. Çayır ve Mer'a Islahı, Prensip ve uygulamalar.Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 947, Ders Kitabı: 272. Altın, M., Gökkuş, A. ve Koç, A. 2005. Çayır-Mera Islahı. T.C Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim Geliştirme Genel Müdürlüğü Çayır-Mera Yembitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çayır-mera ekosistemlerinin uygun geliştirilme yöntemlerinin seçilme esaslarını bilir |
ÖÇ02 | Merada otlatmanın düzenlenmesi yöntemiyle ıslah esaslarını bilir |
ÖÇ03 | Çayır-meralarda yabancı ot mücadelesinin esaslarını bilir |
ÖÇ04 | Çayır-meralarda gübrelemenin esaslarını bilir |
ÖÇ05 | Çayır-meralarda yeniden tesisin esaslarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çayır-mera ekosistemlerinin yapı ve işlevleri | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çayır-mera ıslahının tanımı | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Çayır-mera ıslahının esasları | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Otlatmanın düzenlenmesi yoluyla mera ıslahı | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çayır-meralarda gübrelemenin esasları | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çayır-meralarda gübreleme | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çayır-meralarda yabancı ot kavramı ve çayır-mera yabancı otlarının sınıflandırılması | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meralarda ıslah metodu olarak yakma | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çayır-meralarda toprak ve su muhafaza yöntemleri | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çayır-meralarda suni tohumlamanın esasları | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Çayır-meralarda suni tohumlama uygulamaları | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kontrollü yakma | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Çayır-meralarda bakım işlemleri | Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |