MU439 Mezuniyet Tezi

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU439
Ad Mezuniyet Tezi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR


Dersin Amacı

Tarla bitkileri üzerine aldıkları bir araştırma konusunu tek başlarına veya grup olarak arazi çalışmalarını yürütebilme, verileri alarak yorumlama becerisine sahip olmak amaçlanmıştır. Böylece öğrenciler, bir proje konusunu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu araştırmayı bir topluluk önünde sunmayı öğrenmektedirler.

Dersin İçeriği

Tarla Bitkilerinde bir araştırma konusu nasıl yürütülür, nasıl veri alınır ve alınan veriler nasıl aktarılır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarla bitkileri üzerinde bir araştırma konusu hakkında daha önceki yapılan çalışmaları hakkında literatür taraması yapar
ÖÇ02 Bulduğu bilgileri analiz eder ve yorumlar
ÖÇ03 Konu ile arazi araştırmasının planlaması yapar
ÖÇ04 Arazi araştırmasını yürütür, verileri alır ve elde ettiği verileri yorumlar
ÖÇ05 Aldığı verileri analizini yapar, tartışır ve bir tez halinde sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma süresince kullanılacak literatürlerin taranması ve projenin oluşturulması Akademik tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma süresince kullanılacak literatürlerin taranması ve projenin oluşturulması Akademik tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
4 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
5 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
6 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
7 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
8 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
10 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
11 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Araştırmanın arazi koşullarında yürütülmesi Arazi çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
13 Araştırma verilerinin elde edilmesi Arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 İstatistiki analiz Analiz programı kullanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Elde edilen sonuçların tez olarak yazımı literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Yazılan tezin sunumu sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS