Genel Bilgi
Kod | AR159 |
Ad | Önasya Mitolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ELİF GENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, antik toplumların inanç sistemlerinin gelişimini ve kültürler arasındaki etkileşimini anlamaktır.
Dersin İçeriği
Dünyanın en eski yazılı edebiyat örnekleri olarak mitoslar incelenmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kramer,2001, Sumer Mitolojisi; Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi.
Notlar
-Heidel, A.2000, Enüma Eliş, Babil Yaratılış Destanı (çeviren İsmet Birkan) Aytaç Yayınevi, Ankara. -Jackson,D.P., 2005, Gılgamış Destanı (çeviren Ahmet Antmen) Arkadaş Yayınevi, Ankara. -Black,J.-Green,A.2003, Mezopotamya Mitolojisi Sözlüğü, Tanrılar, İfritler, Semboller, Aram Yayıncılık, İstanbul. -Erhat,A. 1993, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Saltuk,S. 1993, Arkeoloji Sözlüğü, İnkılap Yayınevi, İstanbul. -Ceram, C.W. 1994, Tanrıların Vatanı Anadolu, (çeviren Esat Mermi Erendar), Remzi Kitapevi, İstanbul. -Sevin,V. 1994, Anadolu Arkeolojisinin ABC’si, Simavi Yayınları, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlkel toplumlarda dini inançların nasıl ortaya çıktığını hatırlar |
ÖÇ02 | Önasyada yaşamış olan kültürlerin mitoslarının neden yazıldığını kavrar. |
ÖÇ03 | Mitos çeşitlerini sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Mitosların toplum yaşantısındaki yerini ve önemini kavrar. |
ÖÇ05 | İnançların birbirini nasıl etkilediğini ortaya koyar |
ÖÇ06 | Mitsel olayların bir kültürden diğer kültüre nasıl geçiş yaptığını araştırır |
ÖÇ07 | Doğa olaylarının geçmiş toplumlar tarafından nasıl yorumlandığını tartışır |
ÖÇ08 | Doğa olayları ile göksel tanrılar arasındaki ilişkiyi özetler |
ÖÇ09 | Mitolojik konular ile sanat eserleri arasındaki etkileri değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyanın En Eski Yazılı Edebiyat Örnekleri Olarak Mitoslar | Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.23-60.; Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi s.83-114; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi s.13-19. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sumer Tanrıları | Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.61-66;Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi s.115; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.20-22. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sumer Mitosu: Yaratılış Mitosu | Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.66-106.; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.23-37. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Evrenin Düzenlenmesi: Enki ve Ninhursag Mitosu, Enki ve Sumer Mitosu | Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.106-141.; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.40-43. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dumuzi ile İnnana Mitosu; Gılgamış Mitosu | Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.153-181; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.44-46. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Babil Yaratılış Mitosu Enuma Eliş; Tufan Mitosu | Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.47-59; Heidel, 2000, Enüma Eliş, Babil Yaratılış Destanı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Babil Gılgamış Mitosu, Adapa Mitosu, Etana ve Kartal Mitosu, Zu Mitosu | Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.60-77; | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anadolu Mitosları: Hatti ve Hitit Tanrıları | Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.131; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hatti Kökenli Mitoslar: İlluianka, Telepinu ve Deniz Tanrısının Kızı | Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.135-140; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hurri Kökenli Mitoslar: Kumarbi, Ullikummi Mitosu | Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.133-137; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mezopotamya Kökenli Mitoslar: Gılgamış | Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.133-137; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Frig Mitosları | Roller,L.E.;2007, Frig Dini ve Kült Uygulamaları s.141-148. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ugarit, Kenan Bölgesi Mitosları | Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.111-130,141-219. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |