AR159 Önasya Mitolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR159
Ad Önasya Mitolojisi
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, antik toplumların inanç sistemlerinin gelişimini ve kültürler arasındaki etkileşimini anlamaktır.

Dersin İçeriği

Dünyanın en eski yazılı edebiyat örnekleri olarak mitoslar incelenmektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kramer,2001, Sumer Mitolojisi; Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi.

Notlar

-Heidel, A.2000, Enüma Eliş, Babil Yaratılış Destanı (çeviren İsmet Birkan) Aytaç Yayınevi, Ankara. -Jackson,D.P., 2005, Gılgamış Destanı (çeviren Ahmet Antmen) Arkadaş Yayınevi, Ankara. -Black,J.-Green,A.2003, Mezopotamya Mitolojisi Sözlüğü, Tanrılar, İfritler, Semboller, Aram Yayıncılık, İstanbul. -Erhat,A. 1993, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Saltuk,S. 1993, Arkeoloji Sözlüğü, İnkılap Yayınevi, İstanbul. -Ceram, C.W. 1994, Tanrıların Vatanı Anadolu, (çeviren Esat Mermi Erendar), Remzi Kitapevi, İstanbul. -Sevin,V. 1994, Anadolu Arkeolojisinin ABC’si, Simavi Yayınları, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkel toplumlarda dini inançların nasıl ortaya çıktığını hatırlar
ÖÇ02 Önasyada yaşamış olan kültürlerin mitoslarının neden yazıldığını kavrar.
ÖÇ03 Mitos çeşitlerini sınıflandırır.
ÖÇ04 Mitosların toplum yaşantısındaki yerini ve önemini kavrar.
ÖÇ05 İnançların birbirini nasıl etkilediğini ortaya koyar
ÖÇ06 Mitsel olayların bir kültürden diğer kültüre nasıl geçiş yaptığını araştırır
ÖÇ07 Doğa olaylarının geçmiş toplumlar tarafından nasıl yorumlandığını tartışır
ÖÇ08 Doğa olayları ile göksel tanrılar arasındaki ilişkiyi özetler
ÖÇ09 Mitolojik konular ile sanat eserleri arasındaki etkileri değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyanın En Eski Yazılı Edebiyat Örnekleri Olarak Mitoslar Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.23-60.; Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi s.83-114; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi s.13-19. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sumer Tanrıları Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.61-66;Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi s.115; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.20-22. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sumer Mitosu: Yaratılış Mitosu Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.66-106.; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.23-37. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Evrenin Düzenlenmesi: Enki ve Ninhursag Mitosu, Enki ve Sumer Mitosu Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.106-141.; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.40-43. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Dumuzi ile İnnana Mitosu; Gılgamış Mitosu Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.153-181; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.44-46. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Babil Yaratılış Mitosu Enuma Eliş; Tufan Mitosu Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.47-59; Heidel, 2000, Enüma Eliş, Babil Yaratılış Destanı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Babil Gılgamış Mitosu, Adapa Mitosu, Etana ve Kartal Mitosu, Zu Mitosu Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.60-77; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anadolu Mitosları: Hatti ve Hitit Tanrıları Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.131; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hatti Kökenli Mitoslar: İlluianka, Telepinu ve Deniz Tanrısının Kızı Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.135-140; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hurri Kökenli Mitoslar: Kumarbi, Ullikummi Mitosu Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.133-137; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Mezopotamya Kökenli Mitoslar: Gılgamış Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.133-137; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Frig Mitosları Roller,L.E.;2007, Frig Dini ve Kült Uygulamaları s.141-148. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ugarit, Kenan Bölgesi Mitosları Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.111-130,141-219. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS