Genel Bilgi
Kod | AR245 |
Ad | Erken Tunç Çağında Anadolu Arkeolojisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATMA ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Anadoluda kazısı yapılmış Erken Tunç Çağı yerleşimlerini ve dönemin kültür özelliklerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Anadolu Erken Tunç Çağı yerleşim yerleri ve kültürleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kronolojik olarak önceki dönem derslerini almış olmak
Kaynaklar
Ders sırasında ders notları verilmektedir
Notlar
YILMAZ, Derya 2009 M.Ö. III. binde Batı ve Orta Anadolu Kültürel İlişkileri (Doktora Tezi) Ankara Üniversitesi. Massa, M. (2016): Networks before Empires: cultural transfers in west and central Anatolia during the Early Bronze Age, Doctoral dissertation, UCL University College London Şahoğlu, V. (2019): The Early Bronze Age Anatolian Trade Network and Its Role On The Transformation Of The Anatolian And Aegean Communities, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü Dergisi 1.4, 115-131
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eski Tunç Çağı kronolojisini kavrar. |
ÖÇ02 | Eski Tunç Çağında Anadolu coğrafyasını tanımlar. |
ÖÇ03 | Anadolunun MÖ III. bindedeki kültürel ve siyasal özelliklerini yorumlar |
ÖÇ04 | Erken Tunç Çağında madenin güç olarak kullanılması ve devletleşmenin en önemli aracı olduğunu yorumlar. |
ÖÇ05 | Erken Tunç Çağında oluşan kültür bölgelerini tanımlar ve harita üzerinde gösterir. |
ÖÇ06 | Erken Tunç Çağında ortaya çıkan yeni yerleşim sistemlerini ayırt eder. |
ÖÇ07 | Erken Tunç Çağında farklı bölgelerde gelişen kültürlerin çanak çömlek özellikleri ve sanatını tanımlar. |
ÖÇ08 | Erken Tunç Çağında Anadolunun diğer bölgelerle olan ilişkilerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Erken Tunç Çağında Anadolu coğrafyası ve kronolojisi | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun. M.J.Mellink, 1998.TÜBAAR I,T.Efe, 1994,H. Erkanal, 1996. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Erken Tunç Çağına Geçiş Dönemi | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Erken Tunç Çağ I (MÖ 3000/2700) Yerleşmeler ve Mimari | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Erken Tunç çağı I, Kuzeybatı Anadolu ve Doğu Ege Adaları | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Erken Tunç Çağı I, Menderes ve Göller Bölgesi | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Erken Tunç Çağı II (MÖ 2700-2400) Anadoluda İlk Şehircilik | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Erken Tunç Çağı Döneminde Anadolunun kentleşme kriterleri ve kentleşme süreci | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken Tunç Çağı II Yerleşimleri (Troya, Poliochni, Thermi, Liman Tepe, Demircihöyük, Küllüoba, Beycesultan) | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Erken Tunç Çağı III, Büyük Kervan Yolu ve Anadoludaki yeni gelişmeler | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Erken Tunç Çağı III Dönemi Orta Anadolunun önemli kentleri (Kültepe, Alacahöyük) | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Erken Tunç Çağı Seramik Sanatı | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Erken Tunç Çağı I, II ve III Dönemi Çanak Çömleği | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Erken Tunç Çağı Orta Anadolu Yerleşmeleri ve Bölgesel özelliklerin karşılaştırılması | İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Değerlendiirme | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |