AR249 Hititçe Çeşitli Metinler I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR249
Ad Hititçe Çeşitli Metinler I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Hitit döneminde yapılan antlaşmaları kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Hitit Dönemine ait Hukkana Antlaşması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

R. Akdoğan, Huqqana Antlaşması (A Nüshası) Transkripsiyon ve Tercümesi, Höyük Dergisi 4, 2011.

Notlar

Akdoğan, Rukiye, Hitit Devlet Antlaşmaları ve Hukkana Antlaşması ile İlgili Bazı Notlar, Belkıs Dinçol ve Ali Dinçol'a armağan. İstanbul, 2007.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hititlere ait antlaşma metinlerinin içeriklerini açıklar.
ÖÇ02 Antlaşma metinlerinin bölümlerini sıralar.
ÖÇ03 İlk çivi yazılı antlaşmaları değerlendirir.
ÖÇ04 Mezopotamyadaki antlaşma metinlerini gösterir.
ÖÇ05 Hukkana antlaşmasını analiz eder.
ÖÇ06 Antlaşmalardaki şahit tanrıları açıklar.
ÖÇ07 Antlaşmaların yüksek sesle okunması bölümünü tanımlar.
ÖÇ08 Antlaşmaların giriş kısmını belirtir.
ÖÇ09 Lanet ve lütuf formulünü açıklar.
ÖÇ10 Vasal antlaşmaları tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mezopotamya ve Anadolu'daki antlaşmalar Beckman, G., Hittite Diplomatic Texts (WAW 7), Second Edition, Atlanta 1999. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İlk antlaşma metinleri Dinçol, A., Hititlerin Devletlerarası Antlaşmaları, Tarih Boyunca Paleografya ve Diplomatik Semineri, (30 Nisan-2 Mayıs 1986), İstanbul 1988, 35-46. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hititlerin antlaşmaları Friedrich, J., SV = Staatsverträge des Hatti-Reiches in hethitischer Sprache (MVAeG 31/1 ve 34/1), Leipzig 1926, 1930. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hitit Antlaşma metinlerinin bölümleri Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Antlaşma metinlerinin konuları Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hukkana antlaşması Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hukkana antlaşmasının çivi yazısıyla yazılması Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Kitap ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hukkana antlaşmasındaki kelimelerin Türkçesi ve gramer açıklamaları Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hukkana antlaşmasındaki gramer yapısı Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Antlaşmadaki kelimelerin gramerlerinin açıklamaları Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Azzi Hayaşa ülkesi hakkında bilgi Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Antlaşmanın yapıldığı tarih Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hukkana hakkında bilgi Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Hukkana antlaşmasındaki satırların işlenmesi Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:03