Genel Bilgi
Kod | AR249 |
Ad | Hititçe Çeşitli Metinler I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Hitit döneminde yapılan antlaşmaları kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Hitit Dönemine ait Hukkana Antlaşması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
R. Akdoğan, Huqqana Antlaşması (A Nüshası) Transkripsiyon ve Tercümesi, Höyük Dergisi 4, 2011.
Notlar
Akdoğan, Rukiye, Hitit Devlet Antlaşmaları ve Hukkana Antlaşması ile İlgili Bazı Notlar, Belkıs Dinçol ve Ali Dinçol'a armağan. İstanbul, 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hititlere ait antlaşma metinlerinin içeriklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Antlaşma metinlerinin bölümlerini sıralar. |
ÖÇ03 | İlk çivi yazılı antlaşmaları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Mezopotamyadaki antlaşma metinlerini gösterir. |
ÖÇ05 | Hukkana antlaşmasını analiz eder. |
ÖÇ06 | Antlaşmalardaki şahit tanrıları açıklar. |
ÖÇ07 | Antlaşmaların yüksek sesle okunması bölümünü tanımlar. |
ÖÇ08 | Antlaşmaların giriş kısmını belirtir. |
ÖÇ09 | Lanet ve lütuf formulünü açıklar. |
ÖÇ10 | Vasal antlaşmaları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mezopotamya ve Anadolu'daki antlaşmalar | Beckman, G., Hittite Diplomatic Texts (WAW 7), Second Edition, Atlanta 1999. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlk antlaşma metinleri | Dinçol, A., Hititlerin Devletlerarası Antlaşmaları, Tarih Boyunca Paleografya ve Diplomatik Semineri, (30 Nisan-2 Mayıs 1986), İstanbul 1988, 35-46. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hititlerin antlaşmaları | Friedrich, J., SV = Staatsverträge des Hatti-Reiches in hethitischer Sprache (MVAeG 31/1 ve 34/1), Leipzig 1926, 1930. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hitit Antlaşma metinlerinin bölümleri | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Antlaşma metinlerinin konuları | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hukkana antlaşması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hukkana antlaşmasının çivi yazısıyla yazılması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitap ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hukkana antlaşmasındaki kelimelerin Türkçesi ve gramer açıklamaları | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hukkana antlaşmasındaki gramer yapısı | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Antlaşmadaki kelimelerin gramerlerinin açıklamaları | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Azzi Hayaşa ülkesi hakkında bilgi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Antlaşmanın yapıldığı tarih | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hukkana hakkında bilgi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hukkana antlaşmasındaki satırların işlenmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |