AR256 Antik Çağ Heykel Sanatı II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR256
Ad Antik Çağ Heykel Sanatı II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Batı Anadolu, Hellen ve Ege Adaları Uygarlıklarına ait plastik eserlerin incelenmesi, tarihlenmesi ve yorumlanarak kültürler arası ilişkiler kurulmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders Batı Anadolu, Hellen ve Ege Adalarındaki heykel sanatlarını tüm özellikleriyle incelenerek stil ve tipolojik karşılaştırmalarla tarihlendirme ve kültürel ilişkiler kurmayı içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Boardman J. Yunan Heykeli, Arkaik Dönem. (2001) Tekçam T. Arkeoloji Sözlüğü. (2011) Yücetürk T. Eski Yunan Heykel Sanatı. (2015) Şahin M. Arkaik Çağ Heykel Sanatı. (2007) Boysal Y. Arkaik Devir Heykeltraşlığı. (1978) Ateş K. Arkaik-Klasik Çağ Heykel Sanatı Engineri M. Antik Yunan Heykel Sanatı. (2009)

Notlar

Dersin hocasının ders notları ve ders görselleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik Dönem heykel sanatında İ.Ö.. 5 ve 4 yüzyıl heykeltraşları ve heykeltraşlık eserleri öğrenilir
ÖÇ02 Yüksek Klasik Dönem tapınaklarına ait eserlerin incelenmesini öğretir.
ÖÇ03 Yüksek Klasik Dönem sanat eserlerinin karşılaştırmalı olarak tarihlendirilmesi ve tipolojik özelliklerinin ortaya konulmasını sağlar.
ÖÇ04 Hellenistik Dönemin ortaya çıkışı ve plastiik sanatlara etkisi yorumlatılmaktadır.
ÖÇ05 Hellenistik Dönem plastik sanatların tüm özellikleriyle karşılaştırmalı olarak incelenmesi
ÖÇ06 Klasik Dönemle, Hellenistik Dönem arasındaki farklar ve benzerlikler kültürel ilişkileri açıklamak.
ÖÇ07 Geç Hellenistik Dönem plastik sanatları ve Roma Dönemi plastik sanatların karşılaştırmasının yapılarak yorumlatılması öğretilir.
ÖÇ08 Hellenistik sanat özelliklerine etki eden filozoflar ve heykeltraşların özellikleri öğretilir.
ÖÇ09 Roma heykeltraşlığının karakteristiğini ve oluşumuna katkı sağlayan unsurları ortaya koyarak yorumlatabilme kabiliyeti sağlamak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Athena Parthenon Tapınağının plastik eserlerinin öğretilmesi Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Athena Nike tapınağı ve plastik eserleri anlatılır. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Erechteheion tapınağı ve Argive heroonu anlatılır Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Bassai Apollon Tapınağı, Epidauros Asklepious Tapınağı'nın öğretilmesi Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Nereidler anıtı anlatılmaktadır Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Timotheus, Kephisodotos, Skopas, Praciteles gibi önemli heykeltraşların eserleri öğretilmektedir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Bryaxis, Leochares, Lysippos gibi önemli heykeltraşların eserleri incelenmektedir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Klasik Dönem ile Hellenistik dönemler arasındaki farklar, benzerlikler ve karşılaştırmalar yapılılmaktadır Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Hellenistik Dönem kültür tarihi ve Hellenistik heykel sanatının anlatılması, filozofların Hellenistik sanata katkıları Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Halikarnassos Mausoleumu ve Ağlayan Kadınlar Lahdi'nin anlatılması Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Pergamon Athena Kutsal Alanı sanat eserleri Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Magnesia Artemis Tapınağı eserlerinin incelenmesi Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Galat Heykel Grubu'nun anlatılması Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Efes Artemis Tapınağı'nın anlatılması Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.12.2022 01:35