Genel Bilgi
Kod | AR256 |
Ad | Antik Çağ Heykel Sanatı II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Batı Anadolu, Hellen ve Ege Adaları Uygarlıklarına ait plastik eserlerin incelenmesi, tarihlenmesi ve yorumlanarak kültürler arası ilişkiler kurulmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders Batı Anadolu, Hellen ve Ege Adalarındaki heykel sanatlarını tüm özellikleriyle incelenerek stil ve tipolojik karşılaştırmalarla tarihlendirme ve kültürel ilişkiler kurmayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Boardman J. Yunan Heykeli, Arkaik Dönem. (2001) Tekçam T. Arkeoloji Sözlüğü. (2011) Yücetürk T. Eski Yunan Heykel Sanatı. (2015) Şahin M. Arkaik Çağ Heykel Sanatı. (2007) Boysal Y. Arkaik Devir Heykeltraşlığı. (1978) Ateş K. Arkaik-Klasik Çağ Heykel Sanatı Engineri M. Antik Yunan Heykel Sanatı. (2009)
Notlar
Dersin hocasının ders notları ve ders görselleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik Dönem heykel sanatında İ.Ö.. 5 ve 4 yüzyıl heykeltraşları ve heykeltraşlık eserleri öğrenilir |
ÖÇ02 | Yüksek Klasik Dönem tapınaklarına ait eserlerin incelenmesini öğretir. |
ÖÇ03 | Yüksek Klasik Dönem sanat eserlerinin karşılaştırmalı olarak tarihlendirilmesi ve tipolojik özelliklerinin ortaya konulmasını sağlar. |
ÖÇ04 | Hellenistik Dönemin ortaya çıkışı ve plastiik sanatlara etkisi yorumlatılmaktadır. |
ÖÇ05 | Hellenistik Dönem plastik sanatların tüm özellikleriyle karşılaştırmalı olarak incelenmesi |
ÖÇ06 | Klasik Dönemle, Hellenistik Dönem arasındaki farklar ve benzerlikler kültürel ilişkileri açıklamak. |
ÖÇ07 | Geç Hellenistik Dönem plastik sanatları ve Roma Dönemi plastik sanatların karşılaştırmasının yapılarak yorumlatılması öğretilir. |
ÖÇ08 | Hellenistik sanat özelliklerine etki eden filozoflar ve heykeltraşların özellikleri öğretilir. |
ÖÇ09 | Roma heykeltraşlığının karakteristiğini ve oluşumuna katkı sağlayan unsurları ortaya koyarak yorumlatabilme kabiliyeti sağlamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Athena Parthenon Tapınağının plastik eserlerinin öğretilmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Athena Nike tapınağı ve plastik eserleri anlatılır. | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Erechteheion tapınağı ve Argive heroonu anlatılır | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Bassai Apollon Tapınağı, Epidauros Asklepious Tapınağı'nın öğretilmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Nereidler anıtı anlatılmaktadır | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Timotheus, Kephisodotos, Skopas, Praciteles gibi önemli heykeltraşların eserleri öğretilmektedir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Bryaxis, Leochares, Lysippos gibi önemli heykeltraşların eserleri incelenmektedir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Klasik Dönem ile Hellenistik dönemler arasındaki farklar, benzerlikler ve karşılaştırmalar yapılılmaktadır | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Hellenistik Dönem kültür tarihi ve Hellenistik heykel sanatının anlatılması, filozofların Hellenistik sanata katkıları | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Halikarnassos Mausoleumu ve Ağlayan Kadınlar Lahdi'nin anlatılması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Pergamon Athena Kutsal Alanı sanat eserleri | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Magnesia Artemis Tapınağı eserlerinin incelenmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Galat Heykel Grubu'nun anlatılması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Efes Artemis Tapınağı'nın anlatılması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |