AR341 Babil-Asur Arkeolojisi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR341
Ad Babil-Asur Arkeolojisi
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

MÖ II. Binyıl Mezopotamya kültürlerinin her yönüyle anlaşılmasının sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Derste MÖ II.Binyıl Mezopotamya kültürleri İşlenmektedir. İsin-Larsa, Eski Babil, Eski Assur, Orta Assur ve Orta Babil dönemleri siyasi tarih, tasvir sanatı ve mimarisi ile anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders materyali

Notlar

E. Cancik-Kirschbaum 2020, Assurlular, Alfa yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 MÖ II.Binyıl Önasya toplumlarınının kültürlerini tartışır.
ÖÇ02 Bölgenin siyasi ve kültürel tarihini yorumlar.
ÖÇ03 MÖ .II.Binyıl Mezopotamya tasvir sanatını analiz eder.
ÖÇ04 Mezopotamya'da dini ve resmi mimariyi tanımlar.
ÖÇ05 Bu dönem küçük buluntuları üzerinden çevre kültür bölgeleriyle ilişki kurar.
ÖÇ06 MÖ II.Binyıl Mezopotamyası'nda külürel gelişmeyi değerlendirir.
ÖÇ07 Bu dönem Mezopotamyası'nda insan çevre ilşkisini araştırır.
ÖÇ08 Bu dönem Önasyası'nda hüküm süren devletlerle uygarlıkları tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mezopotamya'da III: Ur döneminden sonra gelişen siyasi durum ve İsin kentinin yükselişi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Larsa kent devleti hakkında bilgiler Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eski Babil devletinin kuruluşu ve siyasi tarihi Yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eski Babil dönemi tapınakları ve mimarisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eski Babil dönemi sarayları Konuyla ilgili yayın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eski Babil dönemi tasvirli sanat eserleri ve küçük buluntular Bulunan yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eski Assur dönemi, devletin kuruluşu, siyasi tarihi ile Anadolu ile ticaret kolonileri sisteminin kuruluşu Yayın okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eski Assur dönemi mimarisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eski Assur dönemi tasvirli sanat eserleri ile küçük buluntuları Okunması gerekli yayınların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Orta Assur devletinin kuruluşu ve dönemin siyasi tarihi Okunan yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Orta Assur dönemi tasvirli sanat eserleri Ödev konusu seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Orta Assur dönemi mimarisi Bibliyografyanın tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kasların Mezopotamya'ya gelişleri ve siyasi tarihleri Ödevlerin son kontrolü ve eksikler hakkında tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dur Kurigalzu şehri ve dönemin tasvirli sanat eserleri Ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS