AR349 Müzecilik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR349
Ad Müzecilik
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı müzelerde çalışacak arkeologlara müze ve müzelerde ilgili konularda bilgi verilerek onlara altyapı oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Müze kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi arkeolojik verilerin ışığında anlatılır. Müzecilik uygulamaları, Türkiye ve dünya müzeciliğin tarihi, modern müzecilik uygulamaları hakkında bilgi verilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Halil Edhem, Müzecilik Yazıları, İletişim Yayıncılık

Notlar

E. Yücel,Türkiye’de Müzecilik, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müzecilikle ilişkili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Müzenin işlevlerini kavrar.
ÖÇ03 Müzeciliğin Gelişimi ve Kurumsallaşmasını açıklar.
ÖÇ04 Türkiye'de müze oluşumlarıyla ilgili temel ve modern gelişmeleri değerlendirir.
ÖÇ05 Müze türlerini ve Müzelerde eğitimin oluşum sürecini yorumlar.
ÖÇ06 Müze türlerini ve Müzelerde eğitimin oluşum sürecini açıklar.
ÖÇ07 Çağdaş kültür ortamında müzelerin yerini kavrar.
ÖÇ08 Çağdaş müze yapıları ve kentle ilişkilerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 I. Müze ve Müzecilik tanımları ve kavramsal bakış açıları Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 II. Dünyada Müze ve Müzecilik tanımları ve kavramsal bakış açıları Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Toplayıcılık ve sergilemenin kökenleri Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 I Dünyada Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 II. Literatürde Dünya Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 I. Türkiye'nin müzeciliğinde tarihsel Gelişimi Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 II. Literatürde Türkiye'nin müzeciliğinde tarihsel Gelişimi Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 I. Avrupa'da Dünyada Müze Türleri Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 II. Dünyada Müze Türleri Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 I. Dünyada Müzede Eğitim Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 II. Türkiye'de Müzede Eğitim Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 I. Dünyada Çağdaş Müzecilik Uygulamaları Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 II. Türkiye'de Çağdaş Müzecilik Uygulamaları Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Tekrar Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kütüphane ve irtternet taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kütüphane ve irtternet taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:38