Genel Bilgi
Kod | AR349 |
Ad | Müzecilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı müzelerde çalışacak arkeologlara müze ve müzelerde ilgili konularda bilgi verilerek onlara altyapı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Müze kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi arkeolojik verilerin ışığında anlatılır. Müzecilik uygulamaları, Türkiye ve dünya müzeciliğin tarihi, modern müzecilik uygulamaları hakkında bilgi verilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Halil Edhem, Müzecilik Yazıları, İletişim Yayıncılık
Notlar
E. Yücel,Türkiye’de Müzecilik, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müzecilikle ilişkili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Müzenin işlevlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Müzeciliğin Gelişimi ve Kurumsallaşmasını açıklar. |
ÖÇ04 | Türkiye'de müze oluşumlarıyla ilgili temel ve modern gelişmeleri değerlendirir. |
ÖÇ05 | Müze türlerini ve Müzelerde eğitimin oluşum sürecini yorumlar. |
ÖÇ06 | Müze türlerini ve Müzelerde eğitimin oluşum sürecini açıklar. |
ÖÇ07 | Çağdaş kültür ortamında müzelerin yerini kavrar. |
ÖÇ08 | Çağdaş müze yapıları ve kentle ilişkilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | I. Müze ve Müzecilik tanımları ve kavramsal bakış açıları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | II. Dünyada Müze ve Müzecilik tanımları ve kavramsal bakış açıları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toplayıcılık ve sergilemenin kökenleri | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | I Dünyada Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | II. Literatürde Dünya Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | I. Türkiye'nin müzeciliğinde tarihsel Gelişimi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | II. Literatürde Türkiye'nin müzeciliğinde tarihsel Gelişimi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | I. Avrupa'da Dünyada Müze Türleri | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | II. Dünyada Müze Türleri | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | I. Dünyada Müzede Eğitim | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | II. Türkiye'de Müzede Eğitim | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | I. Dünyada Çağdaş Müzecilik Uygulamaları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | II. Türkiye'de Çağdaş Müzecilik Uygulamaları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane ve irtternet taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane ve irtternet taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |