AR342 Klasik Arkeolojide Mimarlık II

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR342
Ad Klasik Arkeolojide Mimarlık II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik Dönem mimari yapılarının teknik, plansal ve işlevsel tüm yönleriyle öğretilmesi amaçlanır

Dersin İçeriği

Klasik Dönem mimari yapılarının taş ve duvar işçiliklerini, mimari yapı özelliklerini, teknik, plansal ve işlevsel tüm detaylarıyla öğretilmeyi içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

W. B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece. New York 1975. A.Erhat, Çoban Krallar, Homeros, İlyada, İstanbul 1988 G. Gruben, Griechische Tempel und Heiligtümer, Münih 2001 G. Gruben, Klassische Bauforschung, Münih 2007 J.J. Coulton, Ancient Greek Architects at Work, New York 1982 W.B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece, New York 1975 W.B. Dinsmoor, The Burning of the Opisthodomos at Athens I. The Date AJA 36/2 1932

Notlar

Dersin hocasının ders notları ve görselleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grek klasik dönem tarihini ve kronolojisini öğrenir
ÖÇ02 Klasik Çağ Mimarisini anlar ve yorumlamaya başlar
ÖÇ03 Olympia Zeus Tapınağı, Aigina Aphaia tapınağı ve Paestum Hera tapınaklarını öğrenerek Erken Klasik Dönem mimari yapılarının özelliklerini kavrar
ÖÇ04 Parthenon tapınağı, Bassai Apollon tapınağı, Erechtheion tapınağı, Nike tapınağı, Propylon ve propleia yapılarını öğrenir ve Yüksek Klasik Dönem mimarisinin özelliklerini kavrar
ÖÇ05 Halikarnassos Mausoleumu ve Priene Athena tapınağı'nı öğrenir ve İ.Ö. 4 yüzyıl Geç Klasik Dönem mimari yapılarının özelliklerini öğrenir
ÖÇ06 Selinus E tapınağı, Akragas Zeus Olympius tapınağı,Paestum Poseidon tapınağı, Akragas F tapınağı, Segesta tapınağını öğrenir ve Anadolu tapınakları ile benzer ve farklı mimarileri yorumlayabilme kaabiliyetini kazanır
ÖÇ07 Grek tiyatrosunun tarihçesi, plan ve mimari özelliklerini kavrar ve yorumlayabilme kabiliyeti kazanır
ÖÇ08 Hellenistik Kültür tarihi ve Hellenistik Dönem mimarisinin genel özelliklerini öğrenir. Klasik ve Hellenistik dönem mimarilerin benzer ve farklı özelliklerini kavrar
ÖÇ09 Pergamon Athena kutsal alanı, İ.Ö. 3 ve 2 yüzyıllar Anadolu'sunda tarihi olaylar ve yapılaşma kronolojisi öğrenir ve yorumlayabilme yetisi kazanır
ÖÇ10 Gymnasion mimarisini öğrenir
ÖÇ11 Magnesia am Meander Artemis Leukophryene tapınağı ve Apollon Smintheus tapınağını öğrenir. Hellenistik Dönem Anadolu tapınaklarının mimarisini kavrar.
ÖÇ12 Bouleuterion mimarisini öğrenir
ÖÇ13 Stadium mimarisini öğrenir
ÖÇ14 Şehirler ve ızgara kent planlarını öğrenir ve yorumlayabilme kaabiliyeti kazanır
ÖÇ15 Klasik Dönem ve Hellenistik Dönemlerin mimarisini öğrenir, benzer ve farklı özellikleri yorumlayabilme yetisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Grek klasik dönem tarihi ve Klasik dönem kronolojisini öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
2 Klasik Çağ Mimarisine Genel Bakışı kavrar Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Olympia Zeus Tapınağı, Aigina Aphaia tapınağı ve Paestum Hera tapınağını öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Parthenon tapınağı, Bassai Apollon tapınağı, Erechtheion tapınağı, Nike tapınağı, Propylon ve propleia yapılarını öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Halikarnassos Mausoleumu ve Priene Athena tapınağı'nı öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Selinus E tapınağı, Akragas Zeus Olympius tapınağı,Paestum Poseidon tapınağı, Akragas F tapınağı, Segesta tapınağını öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Grek tiyatrosunun tarihçesi, plan ve mimari özelliklerini kavrar Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
9 Hellenistik Kültür tarihi ve Hellenistik Dönem mimarisinin genel özelliklerini kavrar Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Pergamon Athena kutsal alanı, İ.Ö. 3 ve 2 yüzyıllar Anadolu'sunda tarihi olaylar ve yapılaşma kronolojisi öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Gymnasion mimarisini öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Magnesia am Meander Artemis Leukophryene tapınağı ve Apollon Smintheus tapınağını öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Bouleuterion mimarisini öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
14 Stadium mimarisini öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Şehirler ve ızgara kent planlarını öğrenir Kitap ve makale okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.12.2022 05:08