Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, Kaneş kraliçesi hikayesi ve diğer mitoloji ve hikayeleri tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini, Kaneş Kraliçesinin hikayesi oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
A. Ünal, Hititler Devrinde Anadolu II, İstanbul, 2003.
Notlar
E. Akurgal, Hatti ve Hitit Uygarlıkları, İzmir, 1995.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hititlerde mitoloji ve hikayeleri analiz eder. |
ÖÇ02 | Kaneş kraliçesinin hikayesini açıklar. |
ÖÇ03 | Kaneş ile Neşa'nın eşit şehirler olduğunu gösterir. |
ÖÇ04 | Zalpuwa ülkesini tanımlar. |
ÖÇ05 | Tamarmara ülkesini açıklar. |
ÖÇ06 | Boğazköy'den çivi yazılı metinlere ait KBo22.2nolu metni analiz eder. |
ÖÇ07 | Hititlerde mitoloji ve hikayeleri değerlendirir. |
ÖÇ08 | Hititlerde kardeşler arası evliliğin yasak olduğuna değinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaneş kraliçesinin öyküsü | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Çivi yazılı metinden öyküyü işlemek | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Kraliçenin 30 erkek çocuk doğurması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Çocukların sepette ırmağa bırakılması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Çocukları, Irmağın denize götürmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Zalpuwa ülkesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Türk mitolojileri ile kıyaslama | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Kitap ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kraliçenin bu sefer 30 kız çocuk doğurması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Kraliçenin çocukları büyütmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Oğulların, Neşa'ya doğru gitmeleri | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Tamarmara ülkesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Oğulların kızlarla evlenme durumu | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Son çocuğun bu durama karşı çıkması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Kardeşler arası evliliğin yasak olması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |