AR352 Anadolu Gliptiği II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR352
Ad Anadolu Gliptiği II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ELİF GENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hitit, Frig ve Urartu mühürlerini biçim, konu, stil ve ikonografik açıdan tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Anadolunun Geç Tunç Çağı (Hitit) ve Demir Çağı (Frig ve Urartu) mühür sanatı anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

N.Özgüç, 1965, N.Özgüç 2006.

Notlar

Alexander, R.L. 1972-1976. “The Tyszkiewicz Group of Stamp-Cylinders.” Anatolica 5:141-215


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Geç Tunç Çağı ve Demir Çağı mühürlerini sıralar.
ÖÇ02 Mühürlerin hangi döneme ait olduğunu tanır.
ÖÇ03 Mühürlerin hangi stile ait olduğunu kavrar.
ÖÇ04 Eski Anadolu silindir mühürlerini ayırt eder.
ÖÇ05 Erken Hitit mühürlerini ayırt eder.
ÖÇ06 Eski Hitit Dönemi mühürlerini ayırt eder.
ÖÇ07 Hitit İmparatorluk Dönemi mühür stilini ayırt eder.
ÖÇ08 Hitit kral mühürlerini sınıflandırır
ÖÇ09 Frig mühür stilini yorumlar
ÖÇ10 Urartu mühür stilini yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Assur Ticaret Koloni Çağı mühürleri; Eski Anadolu üslubu, tapma sahnesi N.Özgüç, 1965, s.4-33; N.Özgüç 2006. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Assur Ticaret Koloni Çağı mühürleri; Eski Anadolu üslubu, mitolojik sahneler N.Özgüç, 1965, s.4-33; N.Özgüç 2006. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Assur Ticaret Koloni Çağı mühürleri; Eski Anadolu üslubu, savaş sahnesi N.Özgüç, 1965, s.4-33; N.Özgüç 2006. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Assur Ticaret Koloni Çağı mühürleri; Eski Anadolu üslubu, av sahnesi N.Özgüç, 1965, s.4-33; N.Özgüç 2006. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Assur Ticaret Koloni Çağı mühürleri; Eski Anadolu üslubu, frizler N.Özgüç, 1965, s.4-33; N.Özgüç 2006. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Erken Hitit Dönemi damga mühürleri N.Özgüç 1968, s.5-10. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tyszkiewicz grup silindir-damga mühürleri Alexander, R.L. 1972-1976. “The Tyszkiewicz Group of Stamp-Cylinders.” Anatolica 5:141-215 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eski Hitit Dönemi mühürleri A.Dinçol-B.Dinçol 2002, s.428-431. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Orta Hitit Dönemi mühürleri A.Dinçol-B.Dinçol 2002, s.428-431. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hitit İmparatorluk Dönemi mühürleri A.Dinçol-B.Dinçol 2002, s.428-431. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Hitit İmparatorluk dönemi mühür tipleri A.Dinçol-B.Dinçol 2002, s.428-431. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hitit İmparatorluk dönemi krali mühürler A.Dinçol-B.Dinçol 2002, s.432-434. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Frig mühürleri Beran,T.1963, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Urartu mühürleri O.Belli 2004, s.144-154 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 10:08