Genel Bilgi
Kod | AR452 |
Ad | Roma Mimarisi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Roma Dönemi mimari yapılarının teknik, plansal ve işlevsel tüm yönleriyle öğretilmesi amaçlanır
Dersin İçeriği
Roma Dönemi mimari yapılarının taş ve duvar işçiliklerini, mimari yapı özelliklerini, teknik, plansal ve işlevsel tüm detaylarıyla öğretilmeyi içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) Theodor Kraus, Das römische Weltreich, s.153 v.d. (C-Kraus). 2) Heinz Kaehler, Rom und seine Welt (C- Kaehle). 3) Axel Boethius-J.B. Ward Perkins, Etruscan and Roman Architecture (N- Boeth). 4) Luigi Crema, Enciclopedia Classica (N-Crema). 5) Margarete Bieber, The History of the Greek and Roman Theater (N-Biebe). 6) Daniel Krencker-Willy Zschietzschmann, Römische Tempel in Syrien (N-Krenck). 7) K. S. Freyberger, Stadtrömische Kapitelle aus der Zeit von Domitian bis Alexander Severus (N. Freyb). 8) D. Krencker-M. Schede, Der Tempel in Ankara (N-Krenc). 9) R. Naumann, Der Zeustempel zu Aizanoi (N-Naum).
Notlar
Dersin hocasının ders notları ve görselleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anadolu'daki Erken İmparatorluk Dönemi tapınak mimarisini öğrenerek yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Doğu Eyaletleri tapınaklarını öğrenir ve birbirleriyle karşılaştırma becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Batı Eyaletleri tapınaklarını öğrenir ve doğu eyaletlerindeki tapınaklarla karşılaştırabilme ve yorumlama becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Roma tiyatrolarının tarihçesi ve teknik özelliklerini kavrayarak çıkarım yapabilir. |
ÖÇ05 | Anadolu'daki Roma Dönemi tiyatrolarını öğrenir ve karşılaştırarak değerlendirme yetisi kazanır. |
ÖÇ06 | Amphitiyatrolar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Stadium yapılarını öğrenir |
ÖÇ08 | Grek ve Roma dönemi nymphaeumlarını öğrenir |
ÖÇ09 | Roma Dönemi büyük kutsal alanlar öğrenir |
ÖÇ10 | Basilikalar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ11 | Roma forumları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ12 | Roma onur ve zafer kemerlerini öğrenir |
ÖÇ13 | Cumhuriyet döneminden itibaren tonoz yapısının gelişimi,aquadüktler ve su sarnıçlarını kavrar |
ÖÇ14 | Roma kenti ve özelliklerini öğrenierek diğer kentlerle ilişkilendirebilir. |
ÖÇ15 | Klasik ve Hellenistik dönem mimari sanat yapıları ile Roma dönemi mimari yapılarının özelliklerini öğrenir ve yorumlama becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadolu'daki Erken İmparatorluk Dönemi tapınaklarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Doğu Eyaletleri tapınaklarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Batı Eyaletleri tapınaklarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Roma tiyatrolarının tarihçesi ve teknik özelliklerini kavrar | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Anadolu'daki Roma Dönemi tiyatrolarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Amphitiyatroları öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Stadium yapılarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
9 | Grek ve Roma dönemi nymphaeumlarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Roma Dönemi büyük kutsal alanlar öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Basilikaları öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Roma forumlarını öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Roma onur ve zafer kemerlerini öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Cumhuriyet döneminden itibaren tonoz yapısının gelişimi,aquadüktler ve su sarnıçlarını kavrar | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Roma kenti ve özelliklerini öğrenir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |