AR456 Roma Heykel ve Portre Sanatı II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR456
Ad Roma Heykel ve Portre Sanatı II
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR


Dersin Amacı

Bu dersin amacı MÖ 5.yy- MS 4.yy arasındaki Roma sanatını tarihi ve siyasi arka planıyla tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste Cumhuriyet Dönemi ile İmparatorluk Dönemi arasındaki Roma sanatı heykel, portre ve kabartmalar özelinde ikonografik ve stilistik açıdan anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ramazan Özgan, Roma Portre Sanatı I-III, Ege Yay.

Notlar

Mortimer Wheeler, Roma Sanatı ve Mimarlığı, Homer Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Roma Plastik sanatının temel düzeydeki bilgilerini kavrar.
ÖÇ02 Roma Plastik alanında kuramsal bilgileri yorumlar.
ÖÇ03 Roma Plastik konusunda edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak uygular.
ÖÇ04 Roma Plastik örneklerini eski çağ tarihi bilgisi ışığında yorumlar.
ÖÇ05 Roma Plastik örneklerini resim, mozaik ve glyptik ile değerlendirir.
ÖÇ06 Roma Plastik örneklerinin bir önceki dönem ile karşılaştır ve yorumlar.
ÖÇ07 Roma Plastik alanındaki, kaybolmuş bulunan eserlerin yarattığı bilgi boşluğu açıklar.
ÖÇ08 Roma Plastik örneklerinin mimari örneklerinin gelişimi ile birlikte değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Orta Yüksek İmparatorluk Tarihi ve Nerva ile başlayan Adoptivkaiser Dönemine giriş Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 I. Traian Zamanı portreleri Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 II. Traian Zamanı kabartmaları ve anıtları Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 I. Antoninler Sanatı: Hadrianus Zamanı portreler ve kabartmalar Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 II. Antoninler Sanatı: A. Pius Zamanı portre ve kabarrtmaları Antoninler Sanatı III: M. Aurelius zamanı portre ve kabartmaları Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Antoninler Sanatı IV: M. Aurelius ve Commodus zamanı portre ve kabartmaları Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Genel MS 2.yy sanatı değerlendirmesi Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Severuslar Dönemi portre ve rölyefleri Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Askerkayzerler Dönemi portre ve heykelleri Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tetrarhi ve MS 4.yy Geç Antik Sanatı Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Geç Roma dönem için genel özet ve tekrar Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Lahitler Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Mumya Portreleri Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Özet ve Tekrar Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS