AR458 Önasya'da Demir Çağı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR458
Ad Önasya'da Demir Çağı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

Geç Assur ve Yeni Babil dönemleri ve özelliklerini öğrendikten sonra yakın çevrede çağdaş uygarlıklar ile organik bağlar kurabilmek

Dersin İçeriği

Önasya'da çok güçlü bir imparatorluk kurmuş olan Geç Assur ve aynı dönemde güney Mezopotamya'da krallık olan Yeni Babil dönemleri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders materyali

Notlar

K. Köroğlu - S. F. Adalı 2018, Assurlular, Dicle'den Toroslar'a Tanrı Assur'un Krallığı, YKY.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Yakındoğu'da MÖ I. Bin ilk yarısındaki uygarlıkların kültürlerini tartışır.
ÖÇ02 Geç Assur imparatorluğunun tasvir sanatını yorumlar.
ÖÇ03 Geç Assur imparatorluğu krallarının siyasi icraatlerini araştırır.
ÖÇ04 Geç Hitit, Frig, Kilikya ve Urartu ilişki kurar.
ÖÇ05 Bu dönemde Mezopotamya fiziki coğrafyasını tanımlar.
ÖÇ06 Eski Önasya'da bu dönem kültürlerini tanır.
ÖÇ07 Yeni Babil devletinin kültürünü ayırt eder.
ÖÇ08 Bu dönem Yakındoğu kültürlerini sanatıyla birlikte batıya aktarılan ögeler konusunu analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geç Assur imparatorluğunun fiziki coğrafyası ve yayılım alanları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 II. Assurnasirpal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 II. Assurnasirpal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanat devam verilen kaynakların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 III. Salmanassar dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 III. Salmanassar dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam konuyla ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 III. Tiglat-pleser dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı bulunan kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 III. Tiglat-pleser dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam yayın okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 II.Sargon dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 II.Sargon dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam okunması gerekli yayınların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sanharib dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı okunan yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Assurbanipal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı ödev konusu seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yeni Babil imparatorluğunun fiziki coğrafyası ve yayılım alanları kaynakların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Siyasi ve kültür tarihi ödevlerin son kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yerleşimleri ve eserleri, babil kenti, babil kulesi, Semiramis'in asma bahçeleri ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS