Genel Bilgi
Kod | AR466 |
Ad | Doğu Avrupa’nın Prehistorik Çoban ve Tarım Toplulukları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BAKİYE EDENS (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, Balkanlar, Karadeniz-Hazar stepleri ve Kafkasya'daki prehistorik tarım ve çoban toplumları tanıtır. Ders aynı zamanda bu toplumlar ile Orta Asya, orta ve batı Avrupa ve Anadolu arasındaki ilişkileri de inceler.
Dersin İçeriği
Ders, Balkanlar ve batı Avrasya steplerindeki Holosen avcı-toplayıcı toplumları sunar. Ders, aynı bölgelerdeki tarım ve çobanlık ekonomilerinin başlangıcı ve gelişmesini inceler, ve atı evcilleştirmenin bu ekonomiler üzerindeki etkilerini değerlendirir. Ders aynı zamanda Pontik-Hazar steplerinden Anadolu, Orta Asya ve bati Avrupa'ya göçler için genetik, dilsel ve arkeolojik kanıtları inceler.
Dersin Ön Koşulu
Beş ve daha fazla öğrenci tarafından seçilmiş olmalı
Kaynaklar
Tavsiye edilmiş makaleler okunsun.
Notlar
Tavsiye edilmiş makaleler okunsun.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğu Avrupa'daki Holosen avcı-toplayıcı toplumları tanır. |
ÖÇ02 | Doğu Avrupa ve Orta Asya'da tarımın başlangıcını kavrar. |
ÖÇ03 | Doğu Avrupa'da metalürjinin gelişimini kavrar. |
ÖÇ04 | At evcilleştirilmesini ve etkilerini kavrar. |
ÖÇ05 | Avrasya bozkırlarında göçebe çobanlığın kökenlerini tanır. |
ÖÇ06 | Göç için arkeolojik, genetik ve dilsel kanıtların birleştirmesini sunar. |
ÖÇ07 | Prehistorik Anadolu-Avrasya bozkır ilişkilerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı - amacı ve genel bakışı | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
2 | Güneydoğu Avrupa'nın coğrafyası ve doğal çevresi | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
3 | Dil, insan genleri ve arkeoloji | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
4 | Güneydoğu Avrupa'da Holosen avcı-toplayıcı toplumları | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
5 | Yunanistan ve Balkanlar'da ilk tarım toplumları | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
6 | Balkanlar'da Bakır Çağı | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
7 | Kafkasya ve Orta Asya'da ilk tarım toplumları | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karadeniz-Hazar steplerinde ilk tarım ve çoban toplumları | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
10 | At evcilleşmesi ve sonuçları | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
11 | Karadeniz-Hazar steplerinde gelişmiş çoban toplumları | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
12 | Orta Asya'da Bronz Çağı bozkır kültürleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
13 | Kafkasya'da erken Bronz Çağı kültürleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
14 | Bozkırlardan göçler ve Bronz Çağı Avrupa'sının oluşumu | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
15 | Demir Çağı bozkır kültürleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |