AR466 Doğu Avrupa’nın Prehistorik Çoban ve Tarım Toplulukları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR466
Ad Doğu Avrupa’nın Prehistorik Çoban ve Tarım Toplulukları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS


Dersin Amacı

Ders, Balkanlar, Karadeniz-Hazar stepleri ve Kafkasya'daki prehistorik tarım ve çoban toplumları tanıtır. Ders aynı zamanda bu toplumlar ile Orta Asya, orta ve batı Avrupa ve Anadolu arasındaki ilişkileri de inceler.

Dersin İçeriği

Ders, Balkanlar ve batı Avrasya steplerindeki Holosen avcı-toplayıcı toplumları sunar. Ders, aynı bölgelerdeki tarım ve çobanlık ekonomilerinin başlangıcı ve gelişmesini inceler, ve atı evcilleştirmenin bu ekonomiler üzerindeki etkilerini değerlendirir. Ders aynı zamanda Pontik-Hazar steplerinden Anadolu, Orta Asya ve bati Avrupa'ya göçler için genetik, dilsel ve arkeolojik kanıtları inceler.

Dersin Ön Koşulu

Beş ve daha fazla öğrenci tarafından seçilmiş olmalı

Kaynaklar

Tavsiye edilmiş makaleler okunsun.

Notlar

Tavsiye edilmiş makaleler okunsun.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğu Avrupa'daki Holosen avcı-toplayıcı toplumları tanır.
ÖÇ02 Doğu Avrupa ve Orta Asya'da tarımın başlangıcını kavrar.
ÖÇ03 Doğu Avrupa'da metalürjinin gelişimini kavrar.
ÖÇ04 At evcilleştirilmesini ve etkilerini kavrar.
ÖÇ05 Avrasya bozkırlarında göçebe çobanlığın kökenlerini tanır.
ÖÇ06 Göç için arkeolojik, genetik ve dilsel kanıtların birleştirmesini sunar.
ÖÇ07 Prehistorik Anadolu-Avrasya bozkır ilişkilerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı - amacı ve genel bakışı tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
2 Güneydoğu Avrupa'nın coğrafyası ve doğal çevresi tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
3 Dil, insan genleri ve arkeoloji tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
4 Güneydoğu Avrupa'da Holosen avcı-toplayıcı toplumları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
5 Yunanistan ve Balkanlar'da ilk tarım toplumları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
6 Balkanlar'da Bakır Çağı tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
7 Kafkasya ve Orta Asya'da ilk tarım toplumları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karadeniz-Hazar steplerinde ilk tarım ve çoban toplumları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
10 At evcilleşmesi ve sonuçları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
11 Karadeniz-Hazar steplerinde gelişmiş çoban toplumları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
12 Orta Asya'da Bronz Çağı bozkır kültürleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
13 Kafkasya'da erken Bronz Çağı kültürleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
14 Bozkırlardan göçler ve Bronz Çağı Avrupa'sının oluşumu tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
15 Demir Çağı bozkır kültürleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS