Genel Bilgi
Kod | CEN442 |
Ad | Signal Processing for Computer Engineers |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Amacı
Sinyal işleme yöntemlerinin bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanımının anlaşılması
Dersin İçeriği
Dijital sinyal kavramı ve dijital sinyal işleme yöntemleri, kesikli ve sürekli sinyaller ve sistemler, zaman alanı sinyaller, Fourier serileri, Z transform, dijital sinyallerin örneklenmesi, çok boyutlu dijital sinyallerin işlenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Signals and Systems - Oppenheim & Wilsky
Notlar
Signals and Systems - Oppenheim & Wilsky
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kesikli ve sürekli sinyal kavramlarının kavranması |
ÖÇ02 | Sinyal işleme yöntemlerinin öğrenmesi |
ÖÇ03 | Sinyal işleme yöntemlerinin bilgisayar mühendisliği problemlerine nasıl uygulanacağının kavranması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kesikli Sinyaller | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sürekli Sinyaller | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Konvolüsyon ve Fourier transform | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Spektrum Gösterimi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dijital Filtre tasarımı | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Örnekleme Teorisi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yeniden yapılandırma | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Filtreleme Yöntemleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çoklu oran dijital sinyal işleme yöntemleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Z transform gösterimi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sinyal işleme algoritmaları | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
13 | Çok boyutlu dijital sinyal işleme | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ses sinyalleri üzerinde örnek uygulamalar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Görüntü üzerinde örnek uıygulamalar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |