RTV228 Marka ve İletişim Tasarımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTV228
Ad Marka ve İletişim Tasarımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERDOĞAN GÜRDAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERDOĞAN GÜRDAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

iletişim temel iklererini bilir, kitle iletişim araçlarını tanır vekullanır, ekonomik gelişmeleri terim ve terminolojileri ile iletişim kurabilir, marka ve teklam temel bilgi konularını bilir, marka temalı reklam filmi tasarlar

Dersin İçeriği

İletişim ve marka kavramları, reklam ve kampanya yaratım süreci, marka iletişimi ve tasarımı, marka ve görsel iletişim, kurumsal kimlik, yaratıcı düşünce ve marka iletişim uygulamaları gibi konular hakkında genel bilgilerin incelenilmesi, öğrenilmesi ve uygulama yapabilme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Uztuğ, Ferruh (2003).Markan Kadar Konuş. İstanbul: Mediacat Yayınları. Moser, Mike (2003). Marka Yaratmanın 5 Adımı. İstanbul: Mediacat. Yayınları.

Notlar

Öğretim elemanının yayınlanmamış ders notları,Erdoğan GÜRDAL


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışır.
ÖÇ02 2) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alır.
ÖÇ03 3 )Marka ve iletişim konularında eleştirel düşünür.
ÖÇ04 4) Marka ve Marka Yönetimi Kavramlarını açıklar
ÖÇ05 5) Ürün ve marka arasındaki farkı ayırt eder.
ÖÇ06 6) Marka ve ürünün tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlaır ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo ve televizyon programcılığı ile ilgili genel kavramları, mesleki terimleri, ilkeleri ve yapım özelliklerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya kuruluşlarında haber üretim aşamasında geçerli temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya sektöründe üretilen haber, haber röportaj, köşe yazısı-fıkra, sohbet, makale, eleştiri, portre, biyografi, hatıra,gezi yazısı, radyo program metni, televizyon program metni, senaryo yazma ve çeşitli türde radyo ve televizyon programları oluşturabilecek temel bilgilere sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel tasarım, grafik-animasyon- film çekme, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işleyebilmek ve kurgu yapabilmek için gerekli mesleki kazanımlara sahiptir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo ve televizyon programı öneri formu hazırlar, radyo ve televizyon program metni yazar, çeşitli formatlarda radyo ve televizyon programlarının nasıl yapılacağının açıklar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türleri (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu tekniklerini uygular, kurgu yapar, reklam, dizi ve film senaryosu yazar, grafik tasarım-animasyon konularını ve çekim tekniklerini bilir, film çeker, teknolojik araçları etkin kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanında iyi tanımlanmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek adına eleştirel ve yaratıcı düşünme; uygulamalarda ise gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri hayata nasıl geçirebileceğini göstermek için uygun yöntem, araç ve teknikleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanında Alanı ile ilgili konularda, mesleki yasal mevzuatı dikkate almak suretiyle , etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek medya sektöründe (gazete,internet, dergi, radyo ve televizyon kuruluşları vb.) üretilen ürünlerin içeriklerini hazırlar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Radyo Tv. alanında, medya ve iletişim sektöründe (yazılı-görsel -işitsel-internet vb.) çeşitli uzmanlık alanlarına uygun ürün ortaya koyarken mesleki açıdan teknolojik araçları ve donanımları (telefon, kamera , bilgisayar, fotoğraf makinesi, kayıt cihacı vb.) etkin kullanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve disiplinlerarası da dahil ilgili takımlarda çalışma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerektiğinde Sorumluluğu bizzat üstlenmek ve diğer çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve mesleki ihtiyaçları karşılayacak şekilde bir süreci yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanarak, mesleği ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini (kurs, seminer, araştırma, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim vb.yöntemlerle) sürekli geliştirmek suretiyle çalışma hayatında kullanabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Medya sektöründe, gerçek ve doğru bilgiye ulaşabilmenin tek yolunun sağlıklı, etkin, doğru ve güçlü bir iletişim kurmaktan geçtiğini bilir ve bunu gerçekleştirirken etkili bir Türkçe ve diğer yabancı dillerden bir veya birkaçını kullanması gerekliliğini kavrar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Radyo Tv. alanında ve medya sektöründe meslektaşlarla, diğer kişilerle ve ilgili hedef kitlelerle iletişimde internetin gücünü bilir ve aktif olarak sosyal paylaşım sitelerini ve twiterı kullanabilmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cemiyet hayatında Protokol ve sosyal davranış kurallarını açıklar, yerine göre kararlar verir ve insiyatif kullanır.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo ve Televizyon Programcılığı ile ilgili temel, uygulamalı ve teorik bilgilere sahiptir.
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türler (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, senaryo yazar ve kurgu yapar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanda hizmet verirken, insan hak ve özgürlüklerini dikkate alarak ve demokrasi çerçevesinde; toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve meslek etiğine önem vererek, özel ve kamusal alan ayrımı kapsamında bilinçli şekilde hizmet verir..


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama İletişimi, iletişim planı genel çerçeve. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi. Marka ve marka stratejileri Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Pazarlama iletişiminin amaçları ve iletişim bütçesi Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Medya planlaması, reklam ve reklam araştırmaları Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Halkla ilişkiler, satış, promosyon, sponsorluk Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Doğrudan pazarlama, uluslararası iletişim Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Reklam çözümlemesi Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav teorik ve pratik konular içinn ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Görsel ve eleştirel okur-yazarlık Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 Reklam analizi yöntemleri, Gösteregebilim analizi Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Reklam-kültür ilişkisi ve tüketim toplumu Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Reklamlarda anlam Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 Küreselleşme ve tüketim kültürü Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Reklam-marka ilişkisi Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
15 Reklam-marka ilişkisi ve geri besleme. teorik ve pratik konular için ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları teorik ve pratik konular için ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları teorik ve pratik konular için ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:49