Genel Bilgi
Kod | MDZ415 |
Ad | Bitirme Projeleri 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Madencilik alanıyla ilgili bir projeyi uygulamalı olarak hazırlama konusunda bilgilendirmek
Dersin İçeriği
İlgili konuya ait literatür taraması ve uygulamalı olarak çalışma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlan Edilecektir.
Notlar
İlan Edilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje yazma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Proje hazırlama becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Madencilik projelerinin teknik yönünü listeler. |
ÖÇ04 | Madencilik projelerinin ekonomik yönünü listeler. |
ÖÇ05 | Madencilik projelerinin hukuki yönünü belirtir. |
ÖÇ06 | Litaratür araştırması yapmayı öğrenir. |
ÖÇ07 | İnternetten kaynak araştırması yapmayı öğrenir. |
ÖÇ08 | Koordine çalışmayı öğrenir. |
ÖÇ09 | Madencilik uygulamalarında pratikleşir. |
ÖÇ10 | Madencilikte kullanılan pek çok deneyi uygular. |
ÖÇ11 | Madencilikte uygulanan pek çok aşamayı öğrenir. |
ÖÇ12 | Sunum yeteneği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 1 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 2 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 3 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 4 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 5 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İlgili ilgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 6 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 7 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Tüm veri kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 8 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 9 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 10 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 11 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 12 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 13 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İlgili konu ile ilgili uygulama çalışmaları - 14 | Tüm veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm veri kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm veri kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |