CBS225 Endüstriye Dayalı Eğitim

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS225
Ad Endüstriye Dayalı Eğitim
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN


Dersin Amacı

Sektörde yer alan ticari firmalarda uygulamalar yaptırılmasını sağlayarak iş deneyimi ve sorumluluk bilinci kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

İş deneyimi ve sorumluluk bilinci kazandırılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Staj Defterlerinin Nasıl doldurulması gerektiği bilgilerinin verilmesi

Notlar

Staj Defteri özellikleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bulunduğu işletmeyi tanıma
ÖÇ02 CBS teknikerliği kavramlarını algılayarak çalışma alan ve sorumluluklarını kavrayabilme
ÖÇ03 Sorumluluk aldığı işlerle ilgili bilgi sahibi olma
ÖÇ04 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak
ÖÇ05 Çalışma alanı ile ilgili edindiği bilgileri, yöntem ve teknikleri uygulayabilme ve sunabilme becerisine sahip olma
ÖÇ06 Sorumluluk alma yeteneğini kazanarak, koordinasyonu sağlayabilme
ÖÇ07 Uygulamalarda aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmasında görev yapabilme
ÖÇ08 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, olay ve olgulara uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İş yeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Personel ile tanışma ve personelin görev sorumluluklarının anlatılması. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İdari bölümlerde yapılan işlerin tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bilgi işlem bölümündeki işlerin tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Üretim bölümündeki işlerin tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kalite kontrol bölümünün tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Satış-pazarlama bölümünün tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İdari bölümde iş akışına dahil olma. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Üretim bölümünde yapılan işlemlerin detayları üzerinde çalışmak. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumluluğu yerine getirme. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak.-Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS