CBS227 Girişimcilik

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS227
Ad Girişimcilik
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL


Dersin Amacı

Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Girişim, Girişimcilik, İş fikri, İş planı, İş fırsatları

Dersin Ön Koşulu

Girişimcilik kavramı hakkında temel bilgi sahibi olmak

Kaynaklar

Girişimcilik 2. Gürsel YEŞİLOĞLU, EMİNE BAŞAR. Milli Eğitim Bakanlığı. 2021. Ankara.

Notlar

Girişimcilik ile ilgili makale, yayın ve internet dokümanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İş Fikirleri üretimini gerçekleştirebilir.
ÖÇ02 İş planı oluşturmaya başlar
ÖÇ03 Girişimcide olması gereken özellikleri açıklar.
ÖÇ04 Girişimcilikle ilgili temel kavramları anlar.
ÖÇ05 İşler arasındaki ilişkileri kurar.
ÖÇ06 İş Fikirleri fırsatları yakalamak ve değerlendirebilmek için yaratıcı ve yenilikçi nasıl olunur anlamış olacaktır.
ÖÇ07 Yaratıcılık yeteneğini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgi İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Girişim ve girişimcilik kavramları, girişimciliğin önemi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bir birey olarak girişimcinin özellikleri Çeşitli kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Yaratıcılık ve iş fikri geliştirme yöntemleri Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Girişimcilik süreci Konu ile ilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yeni bir işletme kurma veya yeni bir işletmeyi satın alma Geçmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İş planının hazırlanması İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir iş planının hazırlanması İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Pazarlama planı Pazarlama ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Üretim planı İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Finansal plan Finansal konularda literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Uluslar arası girişimcilik fırsatları İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Şirket içi girişimcilik Şirketlerin faaliyetlerini araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Öğrenci sunumları İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Sınava hazırlık çalışması Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS