Genel Bilgi
Kod | BMS411 |
Ad | Mikrokontrolcülü Sistem Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı mikrokontrolcülerle cihaz tasarımına yönelik uygulamaların öğretilmesi ve gerçekleştirilmesidir. Bu kapsamda, I2C ve SPI haberleşme protokolleri, Bluetooth ve kablosuz haberleşme gibi veri toplama yöntemleri ve sensörler ile motorlar gibi çevre birimlerin kontrolü ve kullanımına yönelik orta ve ileri düzey uygulamalar yapılacaktır.
Dersin İçeriği
Mıkrokontrolcüler ile SPI ve I2C haberleşmeleri, Bluetooth ve kablosuz haberleşme uygulamaları, RS232 haberleşmesi, EEPROM veri işlemleri, CANBus protokolü, IMU sensorler, basınç sensoru, sıcaklık sensoru, adım ve DC motor uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Herkes İçin CCS ile PIC Programlama CCS C ile PIC Programlama
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrokontrolcü kullanarak cihaz tasarımı becerisi kazanır |
ÖÇ02 | SPI, CANBus ve I2C gibi haberleşme protokollerini bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Bluetooth ve kablosuz haberleşme uygulamaları yapar. |
ÖÇ04 | RS232 haberleşmesini kullanır. |
ÖÇ05 | IMU sensorleri tanır ve kullanır. |
ÖÇ06 | H köprü devresi kullanarak DC motor sürer. |
ÖÇ07 | Basınç ve sıcaklık sensörü gibi çevresel elemanları tanır ve kullanır. |
ÖÇ08 | Mikrodenetleyici kullanarak çevresel birimlerden veri toplar. |
ÖÇ09 | Adım motor sürücü devresini bilir ve motor kontrolünü gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrokontrolcü uygulamalarına giriş ve temel birimler | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
2 | Motor sürücü uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
3 | IMU sensörler | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
4 | Basınç ve sıcaklık sensörü uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
5 | EEPROM veri işlemleri | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
6 | Bluetooth haberleşme | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
7 | Mıkrokontrolcü ile Bluetooth uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | |
9 | SPI haberleşme | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
10 | SPI haberleşmesi uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
11 | RS232 haberleşme protokolü | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
12 | I2C haberleşme protokolü | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
13 | CANBus haberleşme protokolü ve uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
14 | Nesnelerin interneti | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
15 | Ağ haberleşmesi | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |