Genel Bilgi
Kod | BAT225 |
Ad | Staj |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Staj programının amacı mesleğe başlamadan önce öğrencilere kariyer alanındaki ilgilerini test etme olanağı sunmak, öğrencilerin edinilen teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile kariyerleri alanında yetenek ve teknikler geliştirmelerini sağlamak, akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamalarına katkı yapmak sorumluluk ve etik anlayışlarını artırmaktır.
Dersin İçeriği
Staj programının amacı mesleğe başlamadan önce öğrencilere kariyer alanındaki ilgilerini test etme olanağı sunmak, öğrencilerin edinilen teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile kariyerleri alanında yetenek ve teknikler geliştirmelerini sağlamak, akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamalarına katkı yapmak sorumluluk ve etik anlayışlarını artırmaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğrencilerin 30 işgünü işyeri uygulamalı yaz stajında deneyimlerini not aldıkları staj defterleri
Notlar
Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üniversite öğreniminde elde ettikleri kuramsal bilgilerin uygulamaya dönük yansımalarını değerlendirir. |
ÖÇ02 | Çeşitli veri tabanları kullanarak alana özgü bilgi kaynaklarına ulaşır. |
ÖÇ03 | Problem çözme kabiliyeti geliştirebilir. |
ÖÇ04 | Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretir. |
ÖÇ05 | Staj sırasında edindiği bilgileri resmi bir rapor halinde sunar. |
ÖÇ06 | Staj programının sonunda çalışma alanı ile ilgili yasal, mesleki ve etik çerçevede sağlam bir temel edindiğini ortaya koyar. |
ÖÇ07 | Problem çözme kabiliyetini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanır. |
ÖÇ08 | Teorik derslerle ilgili uygulamaların üniversite dışında hem kamuda hem de özel sektörde yapmalarına olanak sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaz stajını tamamlayan öğrencilerin, yaz stajlarının değerlendirilmesi | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğrencilerin gruplandırılması 1 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Öğrencilerin gruplandırılması 2 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap |
4 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 1 | Zorunlu yaz stajı sürecinde öğrenilen teorik ve uygulamalı bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 2 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 3 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Çukurova Üniversitesi Staj Yönetmeliği | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 4 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 5 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 6 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 7 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 8 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 9 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 10 | zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |