Genel Bilgi
Kod | AE313 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Hentbol) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hentbol oyun kuralları, hentbola özgü ısınma, Hentbola özgü eğitsel oyunlar, bireysel hücum ve savunma teknikleri, kaleci temel duruşları teknik ve taktik becerilerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Hentbol Oyun Kuralları, Hentbola Özgü Isınma, Hentbola Özgü Eğitsel Oyunlar, Bireysel Hücum ve Savunma Teknikleri, Kaleci Temel Duruşları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SEVİM Y. (2002).Hentbol Teknik- Taktik (4. Baskı). Nobel Yayınevi. ANKARA Çeliksoy M.A., Salman M.N. Hentbolu Temelleri Sayda Yayıncılık Bursa
Notlar
Hentbol Antrenör Eğitim Modüleri (7 Kitaplık Seti) Türkiye Hentbol Federasyonu Yayınları Ankara 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hentbol oyun kurallarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Hentbola özgü ısınma ve eğitsel oyunları uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Bireysel hücum tekniklerini uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Bireysel savunma tekniklerini öğretebilir. |
ÖÇ05 | Kaleci temel duruşları öğretebilir. |
ÖÇ06 | Hentbolda topsuz hareketleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hentbolun Doğası ve Oyun Kuralları Bilgisi | Literatür Taraması | |
2 | Hentbola Özgü Isınma, Hentbola Özgü Eğitsel Oyunlar, | Literatür Taraması | |
3 | Hentbolda Topsuz Hareketler | Literatür Taraması | |
4 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Topla Bütünleşme, Top Tutma, Saha ile Bütünleşme, Pas Çeşitleri) | Literatür Taraması | |
5 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Pas Çeşitleri) | Literatür Taraması | |
6 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Sürme, Aldatmalar) | Literatür Taraması | |
7 | Bireysel Hücum Teknikleri: Kale Atışları (Temel Atış, Sıçrayarak Atış) | Literatür Taraması | |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | |
9 | Bireysel Hücum Teknikleri: Kale Atışları (Düşerek Atış, Arkadan Atış) | Literatür Taraması | |
10 | Hentbolda Pozisyonlara Göre Kale Atışları | Literatür Taraması | |
11 | Bireysel Savunma Teknikleri: (Temel Duruş, Kaymalar) | Literatür Taraması | |
12 | Bireysel Savunma Teknikleri: (Giriş, Çıkışlar, Adam Aktarma, Kat Takip) | Literatür Taraması | |
13 | Bireysel Savunma Teknikleri: (Faul, Blok, Top Çalma) | Literatür Taraması | |
14 | Kaleci Temel Duruşları | Literatür Taraması | |
15 | Genel Tekrar | Literatür Taraması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |